laatste voeding

Mijn zoontje Max is deze week precies 4 maanden oud. Hij krijgt nu 5 flesvoedingen per dag van 200 ml. Zo rond een uur of 10 valt meneer in slaap om de volgende ochtend om half 9 pas weer wakker te worden. Daarover geen klagen. Maar het probleem zit hem in de 5e voeding. Wanneer deze voeding tussen 9 uur en 10 uur zit is er geen probleem en gaat Max netjes slapen na zijn voeding. Maar wanneer deze voeding pas na 10en is omdat hij overdag langer tussen zijn voedingen laat zitten, krijg ik deze voeding er bijna niet meer in. Hij is dan diep in slaap en wil amper of niet drinken. Ik zou dit kunnen oplossen door overdag strikt om de 3 uur een flesje te geven, maar dat vind ik zo onzinnig als hij er nog helemaal niet om vraagt. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om kan gaan?
 
Gijs is 4 1/2 maand en kreeg normaal gesproken ook 5x200ml. Maar omdat je straks toch een fles moet gaan afbouwen ben ik begonnen met wat minder voeding te geven. Ze mogen toch niet meer dan 1000cc. Dus als Max minder wil is dit toch prima?. Gijs zijn dagindeling voor de voeding ziet er alsvolgt uit.

pm.7.00-8.00 180cc
pm.9.30-10.30 1 of 2 eetlepels fruit
pm.10.00-11.00 150 cc
pm.14.00-15.00 180 cc
pm.17.00-18.00 150 cc
en zijn laatste dan om 21.00 uur 180 cc
Misschien kun je hier wat mee. Waar volgens mij mag Max best wat minder hoor. Heerlijk dat je mannetje het zo doet. Gijs is ook z'n tevreden ventje.
In indergeval succes
Brenda
 
ik zou ook proberen om een fles te minderen door langere tijden tussen de flessen te laten, mijn dochter (4 mnd) krijgt het volgende:
8.30 210 cc
11.00 fruit
12.30 210 cc
15.00 fruit
16.30 210 cc
20.30 210 cc

de laatste fles is een papfles, ze slaapt tot 's morgens half 9

geniet van je zoontje

suc6
 
Ik geef op vaste tijden ook al vraagt ie er nog niet om. Hij drinkt dan toch wel. Het kan eens een half uurtje eerder of later, maar in principe vaste tijden.
 
hoi hoi,

Ik wil ook een fruithapje gaan geven. Mijn zoontje is bijna 4 maanden. En ik wil ook 4 flessen gaan geven. Nu geef ik 200 ml voledige voeding(water +6 schepjes) Hoe moet je het afbouwen. Om 23.00 uur moet ik hem ook wakker maken om te eten. Ik denk wanneer ik hem laat liggen dathij gewoon doorslaapt. Maar krijgt hij dan niet te weinig. 4 keer 200 ml. Kun je hem ook 210 ml water en 7 schepjes gaan geven ( 4 keer) en dan ook nutrix erbij en fruithapje? Ik weet het niet!!!!

groetjes Vivian
 
Ik ben bij het cb geweest vandaag en ze adviseerde dat ik gewoon 5 voedingen moet geven, zolang hij het nog drinkt. En nutrix is ook nog niet nodig. Het fruithapje kan ik wel gewoon blijven geven.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan