Laatste voeding

Hoi,

Even een vraagje aan jullie. Omze dochter is 6 weken en weegt ruim 5 kilo ze krijgt 6 of 7 voedingen van 120 cc. De laatste voeding krijgt ze om 24.00 uur en slaapt dan tot +- 06.00 ik zou graag haar laatste voeding wat eerder geven maar dan wordt ze weer eerder wakker. Ik geef haar al voeding voor hongerige baby`s.
Weten jullie hoe ik haar langer kan laten slapen en wanneer kan ik er een schepje rijstebloem bij doen?

Gr Kelly
 
Voor zover ik weet mag rijstebloem pas met 4 maanden, dus daar zou je nog even mee moeten wachten.
En ik ben bang dat er weinig anders opzit dan wachten tot uit zichzelf langer gaat slapen...
Ik ken baby's die met 8 maanden nog 's nachts om een voeding komen, dus dat die van jou al van 12 tot 6 slaapt is al mooi meegenomen. KLinkt misschien heel flauw als ik het zo zeg, maar het is nu eenmaal per kindje verschillend...
Mijn dochter sliep met 6 weken volgens mij van 11 tot 6, totdat ze een aantal weken daarna die laatste fles niet meer wilde hebben en dus van 8 tot 6 ging slapen.

Ik zal voor je duimen dat jouw dochter snel langer gaat slapen, da's het enige wat ik voor je kan doen ;)

Veel geluk met je kleintje
Mirjam
 
Hi Kelly
Rijstebloem mag pas vanaf 4 maanden dus dat is geen optie en ach ze is pas 6 weken en het is normaal dat ze dan nog niet doorslaapt. Ik begrijp wel dat je dit graag wil maar dat komt vanzelf. Onze zoon (nu 20 weken) had tot en met week 9 nog een nachtvoeding om 4 uur, die zij we langszaam af gaan bouwen en met 10 weken kreeg hij een laatste fles rond 23.00 uur en de 1e weer om 7 uur. Dit ging prima. Inmiddels krijgt hij zijn laatste tussen 22.00-22.30 en zijn eerste krijgt hij als ik hem wakker maak, dat is tussen 8 en 9 uur in de ochtend. Kortom met 6 weken moet je een beetje het ritme van je kleintje aanhouden , doorslapen komt vanzelf
 
Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie....ik wacht inderdaad nog maar even met die rijstebloem en het is wat je zegt ik mag al in mijn handjes klappen met die 6 uur slaap ze sllapt daarna ook nog een paar uurtjes dus ik mag echt niet klagen hoor.

Gr Kelly
 
ik denk dat je nog moet opstaan. Een troost misschien: tot 7 weken moest ik iedere nacht op om te voeden en plotseling van de ene dag op de andere sliep ze door. Het gaat nu al zo een tweetal weken goed. Hoop doet leven!
 
hallo mirjam,
onze zoon is nu 3.5 week en slaapt sinds dinsdag de hele nacht door, maar hij krijgt vanaf vorige week ook 150 cc friso 1 normaal.
Dus is het misschien te weinig voor je dochtertje?
groetjes ann
 
Hoi Kelly,

Mijn zoontje krijgt om de 4,5 uur 150 cc Friso comfort met 5 scheppen en hij slaapt vanaf 23.00 uur tot ongeveer 6.30 uur door (hij is 7 weken oud en weegt 4,5 kilo). Hij krijgt dus 5 voedingen. Misschien moet je proberen om de voedingen wat meer te spreiden als dat mogelijk is. Je zegt ook dat ze 5 kilo weegt. Misschien mag ze al meer hebben en heeft ze nu gewoon eerder honger?

Succes er verder mee!

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan