laatste voeding

Hallo,

Ik ben heel benieuwd op welke leeftijd van jullie kindjes jullie zijn gestopt met de laatste voeding.

Mijn dochter is nu vier maanden en krijgt nog geen bijvoeding. Nu hoor ik van allerlei kanten (heb nog geen contact opgenomen met het Consultatiebureau) dat ze in principe de fles van 22.30 uur niet meer zou hoeven.

Wanneer zijn jullie hiermee gestopt en wat is jullie ervaring met het afbouwen?

Groetjes
Astrid
 
Hoi,
We zijn met 5 maanden gestopt met de laatste voeding: heerlijk dat die eraf is! We moesten Mila toch altijd wakker maken. Ze krijgt nu de laatste (pap)voeding om 19.30 en dat ging meteen prima. tegelijkertijd zijn we begonnen met de fruithap.
Succes!
Danielle
 
Hoi,

Onze zoon is 7 maanden en krijgt om 21.30 nog een laatste fles. En hij eet verder al wel. Krijgt al fruit en warm eten, maar daar kan hij niet de nacht op doorhalen...
 
Hoi,
Onze zoon was 4,5 maand toen we de laatste fles eraf hebben gehaald. Ook wij zijn gelijkertijd met het fruithapje begonnen en dat ging prima!
Hij slaapt nu van 8 tot 8 en da's wel lekker!!! Ging ook in een keer goed.
Gewoon proberen. Succes.

 
Wij pas met 8 maanden. Volgens ons cb was het tot 11 maanden gebruikelijk, maar geeft je kindje zelf aan als het niet meer nodig is. Je kunt altijd een keer proberen.
 
En hoeveel cc geven jullie je kindjes dan? Ik moet onze zoon ook altijd wakker maken maar het vervelende is dat hij sinds een week (hij is nu ruim 24 weken) minder gaat drinken en zijn lippen stijf op elkaar houdt met het fruithapje. Dus om ervoor te zorgen dat hij toch wel 500/600 cc per dag naar binnen krijg maak ik hem dan toch weer om 11 uur wakker... tips??
 
Wij zijn net begonnen met het weglaten van de laatste voeding, met precies 5 maanden. De laatste voeding is om 19.00-19.30 en dan ligt ze om 21.00 op bed. Ze slaapt door tot 7.00, maar tussen 5 en 7 is ze wel vaak wakker. We zijn nu ook met het fruithapje begonnen en dat gaat goed. Ik zou het gewoon een keer proberen en als het niet werkt nog even op de oude manier doorgaan.
Succes,
Petra
 
Wij zijn met toeval van de laatste fles afgekomen.
Ik ga zelf altijd vroeg naar bed en ik moest steeds de wekker zetten voor de fles van 23.00 uur.
Het ging me een beetje opbreken, eerst een uur slapen en dan de fles geven en vervolgens pas na een uur weer in slaap vallen.
Mijn moeder gaf ons de tip om hem om 19.00 uur een papfles te geven en vervolgens kijken wanneer hij wakker wordt.Ze zei: als hij om 4.00 uur wakker wordt geef je hem dan toch een fles, dan heb je er zelf al bijna een nacht op zitten.
We hebben dat dus gedaan met als resultaat dat hij pad om 6.30 uur wakker werd.
Dit doen we nu ruim een week en het gaat perfect.
Ik zou zeggen het is het proberen waard.
Mijn zoon is nu 4 maanden.
groetjes Marisca
 
Terug
Bovenaan