laatste voeding

Hallo,

Mijn zoontje is 12 weken oud en krijgt 5 voedingen van 180 cc + 6 scheppen Friso Comfort (Johannesbroodpitmeel).
Nu slaapt hij 's avonds rond 21.00 uur in en moet ik hem wakker maken voor de laatste fles rond 22.30 uur. Hij drinkt daar dan maar heel weinig van en valt gelijk weer in een diepe slaap. Ik krijg met geen mogelijkheid die fles voor de helft leeg. Vaak ben ik wel drie kwartier bezig. Nu vraag ik mij af of we al kunnen gaan schuiven en zo de laatste voeding kunnen laten vervallen. Is hij daar niet te jong voor? En hoe doe je dat dan overdag? Hij drinkt momenteel met moeite een fles leeg overdag maar normaal heeft hij er geen problemen mee. Ik las in het Oei ik groei-boek dat dat rond 12 weken normaal schijnt te zijn. Alleen die laatste fles 's avonds, daar heeft hij al langer moeite mee.

Graag jullie advies en tips.

Heel erg bedankt alvast.

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin
 
hoi rosanna.
Ik heb een zoontje van nu 7 maanden.
Vanaf 10 weken kregen wij zijn laaste flesvoeding er niet meer in.
Meneertje sliep gewoon verder of dronk 20 cc en dat was het.Ik heb toen gewoon eens gekeken wat er gebeurde als ik die fles liet vervallen. Hij sliep gewoon de hele nacht door, dus geen probleem. Hij sliep van 21:00 tot 9:00 en kreeg dan zijn ochtend fles.
Heb hem 'smorgens ooit wakker gemaakt voor zijn fles,wanneer ze honger hebben komen ze wel..... Op het cb. zeiden ze dat het nog niet mocht,maar zijn gewicht was goed dus..... Gewoon proberen dus

groetjes chantal,mama van senna 7maanden
 
hoi,
ik heb van het cb het advies gekregen om pas rond vier a vijf maanden de laatste flesvoeding te vervangen. Ik kan me voorstellen dat je kindje om 22.30 niet veel drinkt, wanneer er maar 1,5 uur tussen z'n flessen zit. Wij geven om 19.00 een fles (180cc-6 schepjes nutrilon1 en 4 nutriton) en dan weer om 23.00. Ons zoontje slaapt dan van 0.00-7.00. Succes ermee!
 
hoi!
mijn zoontje wilde op een gegeven moment ook niet meer aan die laatste fles dus geven wij nu ook al vanaf ca. 12 weken de laatste fles om 21 uur waarna hij de hele nacht doorslaapt tot 09.00 uur 's ochtends! Heerlijk hoor! Overdag houdt hij voorlopig 5 voedingen, gewoon om de 3 uur. (9-12-15-18-21)

Ik zou het gewoon eens uitproberen als ik jou was!
Succes!
 
Waarom probeer je het niet gewoon?
Niet wakker maken voor de laatste fles maar gewoon laten slapen.
Kijken hoe het gaat.
Je kindje geeft zelf wel aan wat en hoeveel het nodig heeft.
Succes
 
Hoi Dames,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

We zijn gisteren al begonnen om de laatste voeding wat eerder te geven en de voorlaatste wat minder (150 cc)(voor anoniem van 18.07.47: hij krijgt die altijd om 18.30 uur, dus er zit geen 1,5 uur tussen!!). Dit ging hartstikke goed. Hij werd vanochtend om 7 uur wakker. We gaan het nu zo proberen om het steeds wat op te schuiven zodat we straks de laatste voeding kunnen laten vervallen en tegen die tijd is hij ook toe aan zijn fruithapje!

En Melanie: stoere namen hebben onze zoontjes hè?

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan