Laatste voeding

Mijn vraag sluit aan bij de vorige.
Mijn dochtertje is nu 5 maanden en ik zou volgens het consultatiebureau de laatste voeding weg mogen laten. Ze krijgt 's morgens alleen nog maar een paar theelepeltjes fruit als bijvoeding. Tot nu toe drinkt ze de laatste fles van 23.00 heel goed leeg, maar nu wordt ze 's morgens steeds later wakker en drinkt dan ook niet met veel zin,het lijkt of ze nog geen honger heeft.
Is dit ook een teken dat de laatste voeding eruit kan? Hoe hebben jullie dat gedaan? Nu krijgt ze rond 19.00 een fles en ze is er rond die tijd echt aan toe om te gaan slapen, het wordt dus moeilijk om die fles later te gaan geven. Maar van 19.00 tot 7.00 lijkt me erg lang, zijn er baby's die zolang doorslapen op de laatste voeding? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi, mijn dochter is vier maanden en krijgt 4 flessen van 200 cc en sávonds aangedikt met nutrix. 8 uur 12 uur 16 uur en 20 uur. Dus daar zit ook zo lang tussen. Maar als ze goed slaapt en groeit is het prima. Ik heb het met mijn andere twee kids ook zo gedaan.
Succes!!!!
 
Hoi Judith,

Wij zijn ook met 5 maanden begonnen met het weglaten van de voeding van 22.30. Ze krijgt nu de laatste voeding om 19.30 en gaat om 21.15-21.30 naar bed (ze is best actief). Ze slaapt dan tot ongeveer 6.45, maar is nu tussendoor wel veel wakker. Ze wil dan alleen haar speentje en slaapt weer verder. we moeten er nu dus wel vaak uit maar hopelijk wordt dat beter.
Ik zou het gewoon een keertje uitproberen en kijken hoe lang ze slaapt. Misschien kan je ook gaan beginnen met een groentehapje 's middags.

Succes!
Petra
 
hallo, Judith
Mijn dochter is nu bijna 6 maand, met vijf maand ben ik ook overgestapt op 4 voedingen,+- 7.30, 11.30,16.30,20.30 ze slaapt s,morgens na de fles nog ongeveer een uurtje tussen 9.30 en 10 wakker, tegen 12.00 a 1230 weer naar bed en tegen 15.00 eruit, 5 uur begint ze moe te worden tegen 1730 naar bed en om ongeveer 20.00 a 2030 maak ik haar wakker en gaat ze tegen 2130 weer naar bed tot de volgende ochtend.Ze krijgt alleen nog het fruithapje s'morgens groetehap ben ik even mee gestopt dit vind ze totaal niet lekker.
Hopelijk heb je hier wat aan, in ieder geval succes ermee.
Groetjes Patricia en Anouk.
 
Mijn dochter is nu 6 maanden. Met 5 maanden gestopt met voeding van 21.30. Nu laatste fles om 19.30 met paar schepjes nutrix. Ze wordt rond 7 uur 's ochtends echt wakker. Rond 7.30 fles. Net als bij Patricia wil mijn dochter 's nachts ook een paar keer een speen en slaapt dan weer verder.
 
Mijn dochter is 4 maanden en krijgt sinds ze 3 maanden is 4 flesjes van 220 ml om 7.00, 11.00, 15.00 en 18.15. Om 19.30 gaat ze naar bed en om 7.00 uur moeten we haar meestal wakker maken. Dit werkt heel goed. Succes!
 
hi Judith, onze zoon is bijna 6 maanden(nog 1 week) en 3 weken geleden dronk hij slecht, ongeveer 650 per dag terwijl hij altijd goede drinker was, toen zij we ook gestopt met fles om half 11. Echter sinds vorige week heeft hij enorme trek en heeft dus 2 nachten gebruld om 4 uur van de honger. Wij zijn dus weer terug naar de fles van half 11, geef hem dan wel minder maar ik geef hem wel. Het is beter voor hem en voor ons om lekker rustig te slapen. Ben benieuwd naar je ervaringen!
 
Hoi,
Mijn zoontje was 4 maand toen we stopten met de fles van 23.00 uur.
Wel zijn we direct begonnen met het geven van een half fruithapje en moesten we de flesinhoud verhogen.
Hij kreeg 5 x180 cc + 6 schepjes en bij de laatste fles nog een schepje nutrix
Maar aangezien hij geen grote eter is kan hij niet meer voeding per fles verdragen dit spuugt hij weer uit.
We geven hem nu een heel potje fruit en die 4 flessen van 180 en hij doet het er prima op. Slaapt van 20.00 tot 08.30 en ook wij moeten hem meestal wakker maken.
Ik zou zeggen gewoon proberen en kijken of en waar het schip strand.
We hebben trouwens niet afgebouwd maar die voeding in een keer laten vallen.
Succes en groetjes
 
Terug
Bovenaan