Laatste voeding

Onze dochter, 4 maanden laat sinds een week haar laatste flesje staan. Ze heeft haar hele schema omgegooid en drinkt nu om 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00. Natuurlijk heerlijk, want ze slaapt door vanaf circa 20.45 tot 8.00 's morgens. Echter nu was ik op het CB, en die vinden dat ze te weinig drinkt en we haar om 23.00 wakker moeten maken voor een flesje. Nu twee dagen geprobeerd, maar ze drinkt geen druppel. Heb nu zelf zo iets van ze dronk eerst 5 keer 150 en nu 4 keer 190 dus qua hoeveelheid drinkt ze evenveel. Als ze nou niet goed zou groeien zou ik zeggen ja, maar ik vind het toch een beetje zielig om haar nu avond aan avond wakker te maken. Wat denken jullie??
 
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou haar ook niet meer wakker maken. Het heeft qua hoeveelheid totaal geen toegevoegde waarde. Mijn ervaring is dat op het moment dat ze wel meer behoefte aan voeding gaan krijgen ze daar wel om gaan vragen.  Succes ermee !!  
 
Het is juist het moment voor een kind van 4 maanden om over te gaan op 4 voedingen plus bijvoeding (fruithapje, groentehapje)
En het schema zoals jij het aangeeft, zo heb ik dat van het CB gekregen, precies hetzelfde schema (mijn zoontje is inmiddels al wel 16 maanden hoor)
Ze zeiden dat je kind wel goed was gegroeid enzo?
Dan is het prima hoor hoe je het doet!
 
Bijvoeden hoeft nog niet persé, je kunt ook later beginnen. Bijvoorbeeld op 5 of 6 maanden.
En ik weet het, er zijn mensen die heel fel er op zijn, om met 4 maanden al bijvoeding te geven, want dat zou nog niet goed zijn voor de darmflora enz. Ik heb gewoon goed ervaringen, ook uit omgeving. én het was het advies van het CB.
 

Beste W, je kindje geeft het zelf wel aan.
Het cb heeft een adviserende functie en is niet heilig. Niet alle kindjes passen in hun heilige tabelletjes en curves.
Je hebt hun advies opgevolgd en het werkt niet, dus...lekker zo laten als het is. Je hebt gelijk dat je kindje qua hoeveelheid hetzelfde binnenkrijgt dus kun je haar gerust laten liggen. Ze komt wel als ze honger heeft.
Mijn dochtertje is nu 6 maanden, maar die heeft met 4 maanden op een gegeven moment zelf die laatste voeding overgeslagen.
Zij krijgt nu zelfs rond 18.30 uur de laatste fles en duikt dan haar bed in om niet meer wakker te worden voor 07.00 uur.
we hebben haar ook wel eens gewekt, maar dat gaat maar heel moeizaam en meer dan 20 ml drinkt ze dan niet.Dat is kwelling voor haar en voor ons om haar dan te wekken.
Dus maak je geen zorgen, het cb is goed voor advies maar is niet heilig! Jij bepaalt.
Groetjes, Claudia.
 
Hallo,

Het consultatiebureau moet je je niet teveel van aantrekken.
Ik heb een zoontje van 12 weken en hij krijgt inmiddels 4 x 220. Hij doet het er goed op en is tevreden.
Op het bureau zeggen ze dat hij 's morgens vroeg om ongeveer 6.00 uur nog een fles moet hebben terwijl hij om 8.30 uur pas wakker wordt.
 Sorry maar daar begin ik niet aan.
En waarom zou je het veranderen voor hun terwijl jij en je kindje er vrede me hebben..

Groetjes Sonja
 
Mijn dochtertje van 6 maanden krijgt nog steeds 6 borstvoedingen. Voor haar laatste voeding moet ik haar ook wakker maken. Als ik dat niet doe (heb ik wel eens gedaan) dan slaapt ze ook gewoon door tot de volgende morgen 7.00 uur. Maar toch drinkt ze om 22.30 uur nog goed. En ze valt daarna ook wel weer snel in slaap. Omdat ze nu ook een fruit- en groentehapje krijgt, zou ik best graag van de laatste voeding af willen. Maar als ik geen laatste voeding  geef kan ik er 's-nachts uit om te kolven (ook niet echt de bedoeling). Wie heeft er tips om de laatste voeding er af te halen en 's-nachts toch lekker door te kunnen slapen.
 
hallo mama



wij moesten ons dochtertje ook uit een diepe slaap halen voor de
laatste fles van 23.00. op een gegeven moment deden we dit om 22.00
maar ze dronk het gewoon niet op. ze sliep ook gewoon weer verder tot
de volgende ochtend. de ene keer wat vroeger dan de andere keer. op het
cb adviseerden ze mij om deze fles gewoon af te bouwen. en dan de
laatste rond 20.00 te geven. het is wel belangrijk dat er niet te veel
tijd tussen de laatste fles en de ochtendfles zit. dit heeft te maken
met de bloedsuikerspiegel bij jonge kinderen. ik heb op verschillende
sites hier over gelezen en de 1 zegt dat er niet meer dan 10 uur tussen
mag zitten en de ander niet meer dan 12. mijn tante zit in de zorg en
die bevestigde dit. hou daar dus wel rekening mee.

verder moet je doen wat je gevoel je ingeeft. zolang je kind goed plast
en niet aangeeft dat ie honger heeft dan doe je het naar mijn idee goed.

 
Terug
Bovenaan