laatste voeding

Mijn zoontje Max is deze week precies 4 maanden oud. Hij krijgt nu 5 flesvoedingen per dag van 200 ml. Zo rond een uur of 10 valt meneer in slaap om de volgende ochtend om half 9 pas weer wakker te worden. Daarover geen klagen. Maar het probleem zit hem in de 5e voeding. Wanneer deze voeding tussen 9 uur en 10 uur zit is er geen probleem en gaat Max netjes slapen na zijn voeding. Maar wanneer deze voeding pas na 10en is omdat hij overdag langer tussen zijn voedingen laat zitten, krijg ik deze voeding er bijna niet meer in. Hij is dan diep in slaap en wil amper of niet drinken. Ik zou dit kunnen oplossen door overdag strikt om de 3 uur een flesje te geven, maar dat vind ik zo onzinnig als hij er nog helemaal niet om vraagt. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om kan gaan?
 
Gewoon kijken of je wat kunt schuiven met de tijden, of idd. die laatste voeding niet geven en kijken wat er gebeurt. Gaat hij nachtbraken, dan moet je overdag misschien wat minder voeding in zijn fles doen en dan 's avonds wel een volle avondfles.
Gewoon maar wat uitproberen denk ik.
 
Hallo

Mijn zoon Rim is 13 weken oud. Hij heeft al vanaf 9 weken 4 voedingen. Om de 5 uur dus. Ongeveer 8, 13, 18, 23 uur. De laatste voeding doet hij 9 van de 10 keer slapend.
Hij krijgt nu 210 cc in flesje en drinkt dit meestal leeg, soms laat hij iets over.

Als ik jou was zou ik overstappen op 4 voedingen, jij kent je kind het beste.

Succes ermee
 
Mijn dochter is net iets ouder dan 4 mnd. Zij zit ookal vanaf toen ze 6 wk was op 4 flessen op een dag. We hebben het langzaam opgebouwd met steeds iets meer voeding per fles en dan zie je wel wat hij op kan of niet. Moet wel zeggen ze moest wel steeds even wennen aan meer voeding dus dan spugde ze wel even iets na de fles. Nu zit ze ook op 4 flessen van 210 cc plus een groente/fruit hapje 's ochtends.
Succes ermee
 
mag ik vragen wat jullie kindjes wegen ik krijg namelijk commentaar van de wijk dat ik mijn zoontje van 4 maanden op vier voedingen wil zetten. hij heeft er nog 5 nodig zeggen ze en ze mogen nog neit zo lang slapen. luisteren jullie naar die mensen?
 
Terug
Bovenaan