laatste voeding ?

Hallo,

Ik heb Fabio om 20.45 de fles gegeven, en ik heb nu zelf echt slaap.
Eigenlijk moet ik nu rond 24.00 uur de laatste fles geven, maar ik wil het liefst nu naar bed. Volgens het cb heeft een kind zeker tot 4 maanden rond 22.00 uur nog een voeding nodig.
Hier op het forum lees ik regelmatig dat kinderen van ± 10 weken oud om 20.00 uur naar bed gaan en dus geen voeding meer krijgen na 22.00 uur.
Wat moet ik nu doen? Eerlijk gezegd breekt het me een beetje op om elke avond pas rond 24.00 uur te kunnen gaan slapen.
Ook geef ik Fabio 's nachts nog 150cc, maar volgens sommige hier op het forum kan dat ook een stuk minder (70 of 80 cc)

Tips????

Groetjes van Cissy

Vermoeiend hè, die korte nachten ik heb het er ook wel moeilijk mee!
Ik zit nu ook te wachten dat die kleine eens wakker gaat worden....
Volgens mij meld Faboi zich wel als hij honger heeft hoor. Dus als jij rond 21u de fles geeft en je legt hem in z'n bedje dan zal hij gewoon rond 2u ofzo wakker worden. Ze hebben mij gezegd dat je beter niet langer dan 8 uur tussen de laatste en de eerste fles mag zitten. Hopelijk heb je er wat aan en succes ermee.
Groetjes.

Yoëll is 8 weken en slaapt sinds 4 nachten door.... Dat is zooooo lekker.
Meestal komt hij om 21uur voor een fles en dan komt hij weer om 6.30uur.
Als hij honger heeft wordt hij wakker en dan krijgt hij een fles van 150cc en zie ik wel wat hij ervan leeg drinkt. Slaapt hij terwijl het eigenlijk z'n tijd is om te eten, geef ik hem een schone broek en wordt hij wakker, dan geef ik hem de fles en slaapt hij weer verder.
Ik hou gewoon aan dat hij 5 a 6 voedingen over 24 uur krijgt en ongeveer 800cc a 850cc

Zolang je kind voldoende plasluiers heeft en lekker zichzelf is, maakt het niets uit hoor.
Ieder kind is anders en helemaal qua voedingen.
Als je twijfelt zou ik het cb even bellen voor advies

Groetjes Pauline

Oh ja nog even over dat je 24 uur te laat vind om te gaan slapen....
Wij gingen dan ook om 21uur lekker naar bed (dat heb je gewoon ook nodig) en dan zette we de wekker. Dan heb je toch al weer 3 uurtjes slaap meegenomen die je heel hard kunt gebruiken.

Kan je die fles van 20.45 uur niet eerder geven?

Wij geven een fles tussen 17.00 uur en 18.00 uur (ligt er aan hoe ze overdag gegeten heeft). Dan ligt ze meestal rond 18.30 - 19.30 uur op bed. Om 22.30 uur krijgt Marissan (14 weken)  haar  laatste fles. Deze drinkt ze slapend. Zo kan ik rond 23.15 uur lekker naar bed. Dan slaapt ze door tot 05.30 uur.

hoi,

Nikki slaapt al sinds 4 weken 's nachts door ( ze is nu 2 mndn)
Ze kreeg tussen 22.30/23.00 de laatste fles en kwam dan om 8.00.
Ik heb nou sinds gisteren om 22.00 de laatste fles gegeven.( ik moest haar om 9.00 wakker maken) En vanochtend was ze om 8.00 wakker.
Maar ik moet er bij zeggen dat ze gisteren haar eerste prikjes gehad en heeft daardoor veel geslapen en was ze een beetje van slag.
Oja ze krijgt normaal 5 flessen van 150 cc maar heb in overleg met CB gisteren de laatste fles 180 cc gegeven.
Ik vind dat je toch op je eigen gevoel moet af gaan en dat van je kindje die geeft zelf wel aan of hij slaap en honger heeft.
Het CB heeft niet altijd gelijk.

Su6

groetjes van Anouschka en Nikki

Wij gingen ook eerder naar bed, zette de werken en gaven Lukas de fles.

Nu heb ik de laatste fles vervroegd naar 22.00 uur (de eerste krijgt hij 7 uur s 'ochtends) en dat pikt hij gelukkig goed op. HIj is nu 15 weken.

Hoi,

Ik heb gisteren de laatste fles om 23.15 uur gegeven en hij kwam pas om 6.30 uur!!!
Nu heb ik hier wel eens gelezen dat als je de laatste fles later geeft , het niet vanzelfsprekend is dat hij dan ook later wakker wordt.
Ik ga het vanavond weer proberen, hij heeft nu om 17.30 uur de fles gehad en nu probeer ik het te rekken tot 22.00 uur. Eens kijken hoe laat hij dan wakker wordt.....
Bedankt voor de tips dames!!!

Groetjes van Cissy

Terug
Bovenaan