Laatste voorbereidingen

Officieel hoort eigenlijk alles klaar te staan, maar ik kom er steeds weer achter dat dingen nog niet ok zijn. Vanavond blijkt de kat in de maxi cosi te hebben gelegen. Het ding zit vol haren, dus het kan direct de was in. Sowieso vangt onze kat graag vanalles en nog wat (vandaag weer een woelmuis, vorige week zelfs een mol), dus ik vind het idee dat het beest in de maxi cosi gelegen heeft zó vies! En ik krijg mijn vluchttas niet ingepakt. Het is echt een klusje van niks, maar ik haak telkens halverwege af.
Vanavond traktaties voor de crèche gemaakt met een beetje hulp van mijn dochter van 2,5. Ze gaat stoepkrijt en bellenblaas trakteren ipv de traditionele beschuit met muisjes. Dat laatste is niet zo handig. En we vinden het toch leuk om iets te doen. Ze moest perse blauw papier gebruiken (heel logisch als je een zusje krijgt) en moest het zelf in stukken knippen. No way, dus uiteindelijk is alles in stukjes gescheurd. Hierna heeft ze op alle stukjes een tekening gemaakt. ;-) Het gaat om het idee dat ze het zelf gedaan heeft denk ik maar. Verder vandaag weer nieuwe kleertjes gekocht voor uk. Manlief vindt het maar niks. We hebben alles in huis wat we nodig hebben en het kind overleeft het wel, aldus hem. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar tussen overleven en je leven aangenaam maken zit ook een groot verschil. Pfff.... Paar leuke kleertjes kunnen echt geen kwaad en ik ga echt niet voor de extreem dure pakjes, vooral Zeeman, Hema en H&M. De reiswieg en het bedje staan klaar. Maar ik heb nog niet het gevoel dat mevrouw snel zal komen. Gelukkig maar, want ik wil eerst de maxi cosi in orde hebben, een ziekenhuispakketje samengesteld hebben, de proefdruk van de geboortekaartjes binnen hebben plus de enveloppen, de laatste babykleertjes gewassen en gevouwen in de kast hebben liggen, het huis schoongemaakt hebben en het artikel voor mijn werk afgerond hebben. Dat is nog best een waslijst! Gelukkig maar dat de vk me bijna een garantie gaf dat ik niet op ukkie hoefde te rekenen voor week 39. ;-) Nu maar hopen dat dat klopt!

En ik ben continu aan het snoepen.. Ik word echt modder dik op deze manier, maar het lukt me niet om me in te houden. Manlief doet vrolijk mee, maar die kan het echt niet hebben... Ik hoop dat ik straks niet in een vormeloze pudding verander.....

Hoe staat het met jullie voorbereidingen?

Hey jippi02,

Je bent verder met de voorbereidingen dan ik! Moet alle kleertjes nog wassen en de kamer nog schoonmaken. Afgelopen zaterdag is bij ons vloer gelegd dus alle stof van verbouwen is nu pas weg./ ligt plat. Mooie klus voor morgen! Ow ja bed moet ook nog op klossen en ik ben al 38 weken. Morgen is alles klaar hoop ik !

Succes met de.laatste voorbereidingen!

Liefs

Dan zou ik maar eens gaan beginnen met de voorbereidingen.Grapje Ben er nu wel klaar voor. Maar ben ook volgende week uitgerekend. Jij later volgens mij. Dat scheelt ook wel. Heb de afgelopen 2 weken het meeste gedaan. Enveloppen wassen e.d. Moet trouwens nog wel iets bedenken waar de kleine man op kan trakteren op school ben er nog niet uit. Heb geen zin om zelf iets te gaan maken. Ga denk ik ff bij snoepwinkel kijken.

@Sven13,

Ben nu 38+2 dus heb nog even. Maar wel ver gekomen vandaag! Was ook niet de bedoeling dat zo laat ging gebeuren maar verbouwing kiep uit! En om dan alles schoon te hebben en klaar terwijl stof om.de oren vloog was ook niet handig!

Fijn dat je alles klaar hebt! Ik heb vandaag de enveloppen opgehaald ga daar morgen mee bezig!

Terug
Bovenaan