Laatste weekjes, Hoe gaat het met jullie?

Hoi allemaal,
Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger! En dat betekent dus ook dat er nog maar 10 weekjes (ongeveer) te gaan zijn. Wat gaat dat snel zeg!
Ik merk nu wel dat het nu ineens 'echt' wordt. Ook raar idee dat mijn vriend en ik straks met zijn drietjes zullen zijn. Vind het allemaal erg leuk en ook erg spannend!
Hoe gaat het met jullie? Moeten jullie er ook aan wennen? En gaat alles goed? Zijn er nog dingen waar je last van hebt of juist helemaal lekker niet meer? Kortom hoe gaat het in de laaste weekjes?

Ik ben enorm aan het groeien. Vanochtend gaf de weegschaal 70 kilo aan, dat was voor mij een hele schok! Ik ben nu 7,5 kilo aangekomen en kan daar maar niet aan wennen. Niet alleen mijn buik is heeeeel dik geworden maar mijn benen en billen ook helaas. Maarja dat heb ik straks natuurlijk allemaal wel nodig voor de bevalling en de borstvoeding!
Verder voel ik me wat vermoeider en eerder prikkelbaar. Maar het gaat gelukkig wel allemaal goed. Vind het wel erg spannend om morgen naar de verloskundige te gaan, want ik heb het kindje de laaste tijd minder vaak gevoeld. Wil gewoon even bevestigd hebben dat ik me niet druk hoef te maken.

Nou ik ben benieuwd naar jullie verhalen! Succes met de laatste weekjes!
Groetjes, Lieke

Hoihoi,

Alweer dertig weken joh! Tja, ik ben echt aan het einde van augustus uitgerekend, de dertigste, dus ik ben net mijn 27ste week ingegaan, ben 26+3 weken zwanger nu.

De laatste weken zijn inzicht, en ik moet zeggen, ik krijg er ook erg veel zin in! Ben zo benieuwd wat voor een frutsel er uitkomt, lijkt het op mij of op mijn vriend........hoe gaat het zometeen, is het gezellig met zijn drietjes (ga ik wel vanuit), kunnen we relaxte ouders zijn, enz enz enz.
Ben op het moment druk met het kinderkamertje bezig, laatste meubels zijn gekocht, vloerbedekking besteld en wordt van de week gelegd, en dan beginnen met inrichten! Leuk!

Wel werk ik nog maar halve dagen sinds de laatste "hittegolf....". Ik kon niet meer, liep op mijn tandvlees, zere buik en zere rug.......tja dan is het klaar he!

Heb niet zo'n heel gezellige week, mijn mannetje zit voor 9 dagen in Kuala Lumpur, is steward bij de KLM, en heeft nu zijn laatste lange reis voor een hele lange tijd. Had tegen hem gezegd dat als hij dat graag nog wilde dat hij dat nu moest gaan doen, want over een maand vind ik dat toch minder!
Ook is een van onze katertjes (hoewel, een groot exemplaar!) van de week aangereden en overleden, wat bij mij tot veel verdriet leidde......

Ach, nu is de rust weer wat weder gekeerd......
Heb alles in huis al gedaan voordat het van de week weer warmer wordt en vanavond gaat ik lekker onze commode in elkaar zetten!

Het gaat dus op en af hier!
Maar genieten van de schoppen en drukte in mijn buik doe ik nog steeds hoor!

Liefs Rimke

ps: succes morgen bij de verloskundige, laat je nog even weten wat ze er van zei? Kan ik misschien zometeen ook wat beter inschatten als onze uk wat rustiger wordt!

Hoi

Deze tijd is voor mij prettig. Ook ik ben 30 weken vandaag maar ik voel mij stukken beter dan de eerste 4 maanden. Wij hebben nu de kinderkamer leeggehaald en klaargemaakt voor de inrichting, maar wachten nog op de meubelen, kinderwagen etc. Ik ben nog bezig met een ontwerp voor de geboortekaarten maar ben er niet druk mee bezig - hebben ook nog geen naam bedacht - wel een aantal kandidaten. Ik blijf werken als lang als ik kan om zo veel mogelijk af te sluiten en ik vindt het echt prima. Straks ben ik een jaar met verlof en ik moet wel zorgen dat mijn vervanger het goed kan overnemen van mij - dan heb ik meer rust. Verder gaat het goed - wij zullen waarschijnlijk achterkomen dat wij nog heel veel zijn vergeten te doen maar voor nu hebben wij geen stress.

Mor 74  

Ik ben nu 29 weken. De tijd vliegt, vind ik. Mijn vorige zwangerschap was van het begin tot het einde een drama. Deze zwangerschap verloopt juist heel soepel. Tot nu toe heb ik er zelfs weinig moeite mee mijn werk goed vol te blijven houden. Ik geniet er, doordat ik weet hoe anders het kan zijn, dubbel en dwars van.

In mijn eerste zwangerschap ging het met 32 weken flink mis. Ik merk, nu ik weer richting de 30 weken ga, dat er hierdoor wel wat spanning bij komt. Helemaal nu die  baarmoeder omhoog komt en  er vanalles gebeurt in die bovenbuik  ( bovenbuikklachten voerden in mijn vorige zwangerschap de boventoon, uiteindelijk bleek ik zeer ernstig ziek te zijn, pancreatitus, gelukkig liep het goed af ). Toch lukt het me wel om nuchter te blijven ( op een enkele paniekaanval na ) en vooral te genieten.

Ik weet nu ook wat er komen gaat omdat het de tweede is. Ik weet dat die eerste maanden echt doorbikkelen is maar dat goedkomt. Ik denk dat ik er veel relaxter insta. Mijn bevalling toen was een superervaring. Ik heb ook zin in deze bevalling. Het is zo'n mooie ervaring. Straks weer zo'n glibberig, warm wondertje op mijn buik. heerlijk

Hoi allemaal,

Ik ben ook alweer 30 weken. Ik vind het nu nog veel sneller gaan dan mijn vorige zwangerschap. Ik ben 5.5 kg aangekomen, bij de eerste was ik in totaal 7 kg aangekomen. Dus nu zal ik er wel overheen gaan, maar ik ben er niet bang voor dat dat veel zal zijn. Ik heb wat last van hartkloppingen. Vaak 's avonds als ik op de bank zit. Dit komt door de druk op m'n maag, in elk geval niets om me druk om te maken, dus dat doe ik ook niet. Verder merk ik dat alles wat moeizamer gaat en dat ik moet opletten dat ik niet te lang sta en/of loop.
Maar het gaat verder allemaal super goed. De kamer voor ons zoontje is bijna klaar, evenals onze inloopkast. Dus dadelijk kunnen we lekker alles gaan inruimen en dan de baby kamer nog op orde maken. Daar hoeft weinig in te gebeuren, dat is met name vitrage wassen, alles een keer goed poetsen en inruimen.

Ik zie niet op tegen de bevalling, die ging bij de eerste ook goed. Dus ik heb er nu ook weer vertrouwen in.

Groetjes,
Leeuwtje

Hey Allemaal

Ben ondertussen alweer op 27 wk en 3 dgn
Het gaat echt snel !!!!
Volgende week een pretecho op 28 wk en 5 dgn spannend kan ik eindelijk m'n kleine ventje weer zien
En een weekje later weer naar de gynaecoloog ben benieuwd !!!
4 Weken geleden hoorde ik dat ik zwangerschaps diabetes heb en heb sinds 6 weken het gevoel dat ik wel heel erg hard groei dus ben benieuwd of de datum wordt bijgesteld ( stiekem hoop ik van wel ) kunnen we al wat eerder genieten van t kleintje
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu pas aan het wennen ben aan de pijn in de bekken ( bekkeninstabiliteit ) en dat ze laatste weken niet meer zo zwaar zijn als de weken ervoor dus ik zie de laatste weken heel erg positief in
Hopelijk denken jullie hetzelfde erover voor we weten is het alweer voorbij !!!!!

Geniet van de laatste weekjes en heeel veel succes bij de bevalling

Liefs Wilma

Terug
Bovenaan