laatste weken

<p>Hallo dames,</p><p>Ik ben in verwachting van mijn 1e kindje. Nu vraag ik mij af... de laatste weken zo voor de bevalling ga je dan dagelijks dik maandverband dragen voor als evt het vruchtwater breekt? Hoor graag jullie ervaringen.</p><p>Groetjes,</p><p>Anja</p>

Nee hoor.. 1 op de 10 bevallingen begint met spontaan vruchtwater breken. Daarbij kunnen die kleren wel weer in de was. Ik had wel een waterdichte molton op het bed want vruchtwater krijg je niet uit een matras ?

Echt niet nodig, het spontaan knappen van de vliezen komt vaak in films voor wat niet reëel is zoals net gezegd is. Mocht het wel gebeuren, dan denk ik dat dik maandverband niet genoeg is.
Ik had, voor de zekerheid, op mijn plek op onze bank een matje van het kraampakket liggen met daaroverheen een handdoek. Zo lag ook het grote zeil uit het pakket op het matras. Dit zweette wel heel erg omdat het natuurlijk niet ademt.. 

Nee hoor!
Wel legde ik een kraammatje in Mn bed en had ik een handdoek willen in de auto. Wanneer je vliezen breken is het echt een lading water, dat vangt een maandverband niet op. Leg voor de zekerheid een vuilniszak in de auto ook

Bij mij is de bevalling wel begonnen met gebroken vliezen. Een maandverband had dan helemaal niks uitgemaakt haha, zo'n vloedgolf was het. Ik had ook niks in mn bed gelegd ofzo. Ik had wel het geluk dat ik het voelde dus snel uit bed sprong. Daardoor is mn bed droog gebleven. 

Wij hadden een matje in het bed liggen en plastic en een handdoek in de auto. Toen mn weeën begonnen had ik wel plastic en een deken op de bank gelegd voor het geval dat en toen had ik voor het idee wel maandverband in gedaan (ook omdat ik slijm verloor). Uiteindelijk zijn ergens mijn vliezen gebroken wat ik zelf niet weet dus bij mij was het waarschijnlijk niet veel meer, maar hoor (net zoals ze hierboven zeggen) dat het vaak een vloedgolf is.

Bij mij waren mijn vliezen in de middag gebroken. Ik had het gevoel dat ik steeds wat urine verloor terwijl ik net naar het toilet was geweest. Dus het ligt er ook aan hoe groot het gat is als ze zijn gebroken. Bij mij viel het dus wel mee. 

Terug
Bovenaan