Laatste zwangerschap

Hallo,

Ik begin me nu steeds meer te beseffen dat de zwangerschap van Sanne ook de laatste was. Mijn man en ik willen geen risico meer dat ik weer ziek wordt van het zwanger zijn (een gezonde ziekte zegt men toch altijd).

Toch blijft het raar. Ik heb weer niet goed kunnen genieten, maar besef nu wel heel goed dat zwanger zijn toch heel bijzonder is. Het feit dat er kindje in je groeit, je regelmatig trapt en 's nachts wakker houdt. En toch was het heerlijk om weer zwanger te zijn.

Nu met twee gezonde dochters gaan we heel gelukkig worden. Ik besef me namelijk ook heel goed dat niet voor iedere vrouw dit geluk is weggelegd. Als ik op het forum de verhalen lees van vrouwen bij wie het niet lukt om zwanger te worden of waar de kindjes van zijn overleden, weet ik dat het een wonder is dat je kinderen kunt krijgen.

Ik ben nu vooral bezig om alles te verwerken, en straks in mei met alles gewoon een nieuwe start te maken.

Groetjes,
Renata

Renate, jouw verhaal klinkt als mijn verhaal: 2 dochters en 2 keer erg moeilijke zwangerschappen. Zwanger zijn is niet leuk en toch...... elke dag voelt het als "dit is de laatste keer dat..." Ik wil haar klein houden, ze hoeft niet te gaan lachen of perse door te slapen. Want... het komt nooit meer terug. Positiekleren wegdoen, rompertjes maat 56 wegdoen. ppff moeilijk hoor, maar nog een zwangerschap moet ik mezelf niet aandoen.

Terug
Bovenaan