lachen

goede morgen allemaal,

Heb even een vraagje, mijn dochtertje is vandaag 4 weken oud en sinds een paar dagen lacht ze.
Nu zegt iedereen, o dat zijn stuipjes, nou ik betwijfel het.
Ze lach als er tegen haar gekletst wordt en als je met haar aan het "spelen" bent..
Is dit nu telkens toeval? of kan een baby met 4 weken echt al lachen???
Wie weet hier antwoord op??

groetjes simone
 
Ons zoontje lachte ook al rond die tijd 'bewust'. Alle kinderen zijn uniek dus die van jou heeft vroeg ontdekt hoe het werkt! Genieten geblazen want het is echt geweldig. Sem is nu 13 weken en nog iedere keer smelt ik als hij glimlacht van oor tot oor. Jij als moeder weet het beste dat het anders is dan die grimas/stuip lachjes in de eerste weken.
 
Jahoor, dat kan best. Het ene kind is er sneller mee dan het andere kind.
Mijn jongste lachte met 17 dagen al. Hele korte lachjes, maar wel echte.
En mijn zoon deed het na 14 dagen al, maar hij was ook twee weken te laat geboren. Maar mijn dochter was dus echt vroeg met lachen.
 
Ja hoor, zeker weten. Die van ons lachte met drie weken z'n eerste echte lach. Je kan het vooral zien als hij lacht als reactie ergens op en niet alleen maar met z'n mond trekt in een lach beweging. Leuk he!?
 
Mijn prinses lachte ook al toen ze vier weken was. En echt bewust, dat verschil zie je heus wel! Inmiddels is het schaterlachen geworden, heel gaaf!

gr Miriam
mama van Lizzy (15 weken)
 
Terug
Bovenaan