lactacyd

hoi
Ik ben 9 wk en 5dg zwanger is het gevaarlijk voor het kind als ik lactacyd inwendig blijf gebruiken
Hierdoor heb ik lang niet zo veel afscheiding als normaal
groetjes sandra

Hoi sandra,

Nu hoor ik hier niet meer maar wilde toch even reageren.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap lactacyd was emulsie gebruikt dat is dan voor uitwendig. En dat kan jeheel de zwangerschap gebruiken.

Inwendig heb ik zelf nooit gebruikt want ik weet als je niet zwanger bent en je gebruikt inwendig te vaak dat dat je zuurtegraad aan kan tasten dus als je toch een schoon en fris gevoel wil hebben zou ik de was emulsie gebruiken als ik jou was.

Groetjes pam mv Stephan
23-09-2006

Hoi,

Mijn gyn. heeft me dit verboden. Ik gebruikte het al niet hoor. Hij zei het uit zichzelf. De afscheiding hoort er helaas bij en wordt alleen maar erger. Een van de ongemakken van het zwanger zijn zeg maar. Vaak schoon ondergoed aantrekken en dan liefst katoen helpt het beste. (van inlegkruisjes wordt het vaak erger)

Gr.Ing

Ik gebruik ook alleen de zeep uitwendig. Inwendig schoonmaken is uberhaupt nergens voor nodig, omdat het een functie heeft. Het is ongetwijfeld lastig met afscheiding en zo, maar wist je dat je met vaginale douches de kans op o.a. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en infecties juist vergroot?

Groetjes, Marisa

wat ben ik blij dat ik lees dat afscheiding heel gewoon is....ik ben nu 5 wkn en was bang dat het niet goed zou zijn die afscheiding...maar dat het meer kan worden is niet echt prettig

Hallo,

ik gebruikte zowel inwendig als uitwendig ook tijdens de zwangerschap en er is niks gebeurt ofzo.. Ik kan er echt niet tegen dat je al die maanden met jeuk en afscheiding moet lopen en hou liever alles schoon zodat het lekkerder aanvoelt.

gr elmira.

Hallo ik wil jullie toch even waarschuwen. Ik werk als drogiste en lactacyd heeft ongeveer een jaar geleden de samenstelling veranderd waardoor je hem NIET meer inwendig met de douche mag gebruiken! Lactacyd is nu dus nog alleen maar voor uitwendig gebruik zowel de emulsie als de liquid! Als je wel een vaginale douche wilt gebruiken is er die van Bioclin. Ik weet niet of deze wel gebruikt mag worden bij de zwangerschap maar lacatacyd dus niet meer inwendig!

Terug
Bovenaan