Lactatiekundig advies

Wat een gedoe is borstvoeding geven als het niet loopt zoals het zou moeten. Eerste 1,5 week ging het goed en sindsdien loop ik alleen maar te hannessen. Spruw wordt al 2 weken behandeld, maar geen genezing helaas. Daarnaast ook melkblaartjes die steeds dicht gaan en waardoor harde plekken ontstaan. Voel me regelmatig een paar dagen niet lekker en dan weet ik dat er van alles verstopt zit. En dan ook nog een te heftige tsr en mogelijk te veel productie. Wat ervoor zorgt dat ik niet te lang weg kan en waardoor ik niet graag ergens anders dan thuis voeding geef, aangezien het meestal een kliederboel wordt.

Dus besloten om lactatiekundig advies te vragen. Dit weekend komt er iemand langs voor een consult. Ik ben erg benieuwd. Iemand ervaring met een lactatiekundige?

Ja, ik heb ook de lk op bezoek gehad om advies te krijgen bij terugloop bv bij alleen kolven. Goed advies gehad vond het erg fijn. Hoop dat jij er ook wat aan hebt

Zolang je de energie en de kracht hebt om er voor te gaan, probeer het dan vol te houden. Maar als het allemaal zo tegenzit en je ziet het niet meer zitten, is flesvoeding ook een heel goed alternatief hoor.

Knap hoor dat je zo doorzet!ik weet er alles van,had dit bij mn 1ste ook allemaal,precies zo als jij nu heefteel ,ook lk erbij gehad en veel goede tips gehad,het is dat ze zo goed groeide van bv anders had ik vast opgegeven,bij mij ging het voeden vanaf 3 mnd pas zonder problemen,en uieindelijk 10 mnd gegeven...nu bij de 3de alles zonder problemen...ook al twijfel ik nu of we ook geen spruw hebben?
nou meid hoop dat snel beter gaat met bv

liefs jootje

Pff knap hoor dat je bv door blijft zetten! Ik denk dat ik er al lang een keer klaar mee was. Dus geef je zelf nu eerst even een hele goede en lange schouderklop!
Ik heb geen ervaringen met ld omdat ik het belachelijk vind dat ze er geld voor durven te vragen. Maar goed ik ben inmiddels al lang en breed gestopt met bv en geef fv. Doet kleine man het ook uitstekend op.
Succes in ieder geval want het klinkt behoorlijk zwaar allemaal!
Liefs

Ik ben blij dat ik bij mijn kleine meisje een LK gebeld heb. Dat heeft me veel geholpen!

Succes en een schouderklop voor je doorzettingsvermogen! Met dit doorzettingsvermogen en een LK die je helpt geloof ik zeker dat het straks makkelijker wordt!

Welke medicijnen krijg je trouwens voor spruw?

Dank voor jullie reacties! Doet een mens goed!

Ik word er inmiddels wel stapelgek van hoor ;- ) Had ik eerst last van stuwing en blaartjes, heb ik nu het idee dat er te weinig in mn borsten zit, aangezien mn meisje nu ineens elke 2 uur wil eten. Gisteren had dochterlief zo'n honger en dus zuigkracht dat ze het melkblaartje(s) met geweld heeft kapotgezogen. Met borstcompressie alle harde schijven weg kunnen krijgen, maar sindsdien heb ik theezakjes. Geen idee of ze nu een paar regeldagen heeft of dat ze aan het clusteren is. Nah ja, ik voed gewoon elke keer als ze erom vraagt.

Ik zal binnenkort wel met gekolfde moedermelk aan de slag moeten, aangezien ik weer ga werken. Ze drinkt gelukkig goed uit een flesje. Nu hopen dat ze ontdooide moedermelk ook wil drinken.

Qua kosten heb ik een goeie lk getroffen. Zij vindt het ook onzin om er geld voor te vragen, maar omdat ze ook allerlei cursussen e.d. moet betalen doet ze het wel. Gelukkig niet zo duur als de anderen. En simpele telefonische adviezen tussendoor zijn gewoon gratis :).

Mn dochter krijgt Nystatine en ikzelf had eerst Miconazol, maar daar ben ik mee gestopt, omdat het zo ging branden en jeuken. Nu geen last meer van gelukkig. Op advies van de lk smeer ik nu ook Nystatine op mijn tepels. Hoef je er ook niet af te halen elke keer. Ooit gaat het wel over, toch?!

Terug
Bovenaan