Lactose intolerantie?

Hoi!

Wie kan mij vertellen hoe ik lactose intolerantie herken?
Mijn zoontje (ruim 3,5 maand)heeft Reflux. Ik heb echter steeds het gevoel dat dat niet het enige is waardoor hij onrustig is en huilt. Hij is enorm winderig. Wordt 's nachts ook vaak wakker van de windjes en moet dan huilen. Zijn ontslasting verschiltook steeds! Hij krijgt Omneo 1 en de ene keer is zijn ontlasting geel en zalvig en de andere keer is het donkergroen en veel wateriger.
Nu vraag ik me af of iemand dit herkent? Zou hij lactose intollerantie kunnen hebben?

Groetjes, Cornelie
mv Naut 8-4-2003
 
Ha die Cornelie! Kom ik je tegen op internet, ook sterk! Ik weet helaas geen antwoord op je vraag. Ik hoop wel dat je vindt wat je zoekt, want de huilperiode van Naut mag wel eens afgesloten worden, nietwaar?

Ik ga je gauw bellen om weer te horen hoe het gaat met jullie. Nu eerst wandelen met m'n kids, want Lorin kan haar draai niet echt vinden vanmorgen.

Tot gauw!
Groetjes,
Esther
 
Hoi Cornelie,
Mijn dochtertje had een verhoogde kans op allergieen omdat ik het namelijk heb, dus werd vanaf haar geboorte in de gate gehouden. Wij hebben ook Omneo gebruikt en het viel mij ook op dat de ontlasting niet iedere keer hetzelfde eruit zag, maar groening en waterig en veel last van winden lijkt me toch niet helemaal zoals het moet. Ga er toch maar even mee naar de huisarts en geef aan dat je gevoel zegt dat het niet goed is! Misschien heeft hij inderdaad last van allergieen, maar meestal uit zich dat in rode uitslag en darmkrampen.
Sterkte.
caroline
 
Hoi Cornelie,
Mijn dochtertje van 4 maanden is allergisch voor koemlek, geitenmelk, sojaprodukten en eieren. Dit kwam aan het licht doordat zij steeds meer gimng huilen, kronkelen, kreunen, persen, heel veel buikpijn en exreme winderigheid. Ook had ze eczeem. Ik weet dus wel dat een kind behoorlijke pijn kan hebben door een koemelk allergie (koemelk bevat volgens mij lactose) Misschien toch even vragen bij het cons.buro of de huisarts?
 
Even ter info: Het zoontje van Cornelie (vraagsteller) blijkt veel baat te hebben bij Nutramigen. Inmiddels is door provocatie duidelijk geworden dat er sprake is van allergie.

Dus aan alle zoekende ouders: twijfel je, trek dan aan de bel.

Groetjes,
Esther
 
Hoi Madelon,

alle klachten die jij omschrijft heeft Naut ook. Zoals Esther al schrijft krijgt Naut nu Nutramigen en is een véél blijere baby. En dat terwijl de kinderartsen maar bleven zeggen dat hij geen allergie kon hebben omdat zowel ik als mijn vriend geen allergie hebben. Nou, het kan wel dus. De kinderarts vertelde nu ook dat er een verband bestaat tussen reflux en koemelkallergie. Door de provocatie is de allergie nu bewezen en krijgen we gelukkig de voeding op recept (want die is peperduur).

Madelon, nog een vraagje. Kan het zijn dat het een tijd duurt voordat de koemelk uit het systeem is? Naut drinkt al eventjes Nutramigen maar huilt, kronkelt nog steeds. Hij wordt 's nachts ook wakker van de windjes, waar hij echt veel last van heeft kennelijk. Gaat dat vanzelf over??

Groetjes, Cornelie
mama van Naut (8-4-2003)
 
hoi ik lees je verhaaltje maar heb je ooit aan koemelkallergie gedacht.ik dacht dat het onzin was maar mijn derde kindje nu 7 mnd heeft het ook en sinds ik pepti gebruik is het over.ook het spugen want ik ben zelfs bij de ka geweest omdat mijn zoontje 35 gram in 7 weken was aangekomen.
 
Terug
Bovenaan