Lactose intolerantie

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is 4 maanden en tijdens mijn zwangerschap heb ik heel veel op het forum gelezen en geschreven. Hij heeft een moeilijke start gehad dus ik heb heel weinig tijd gehad om hier nog eens wat te lezen.
We zijn er nu eindelijk achter gekomen waarom hij zo'n last heeft gehad van eczeem. Toen hij 3 weken was kreeg hij uitslag. hormoonuitslag werd gezegd. Hmmm, het werd steeds erger en hij kreeg er last van, geen hormonen dus maar eczeem. We dachten koemelkallergie dus over op de pepti. Heel even leek het beter te gaan maar binnen een week was het weer terug, het breidde zich steeds maar uit en het werd steeds erger. Verder is het eigenlijk een lang verhaal maar sinds 2 weken drinkt hij Friso Allergy Care en al heel snel zagen we zijn huidje helen. We gaan ervan uit dat hij niet tegen lactose kan, dit is namelijk uit deze voeding gelaten.

Maar mijn vraag is: zijn er ouders waarvan hun kindje ook niet tegen lactose kan? Ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe het jullie in het begin is vergaan en hoe het nu is.

Groetjes Linda

hoi hoi,

Onze middelste, Daan, had ook last van koemelkallergie. Ik gaf BV en ben toen op dieet gegaan. Dat ging prima, tot hij niet meer aan de borst wou drinken. Hij moest eigenlijk Nutramigen drinken, super-super gefragmenteerde eiwitjes zitten daar in, maar dat weigerde hij. En ik gaf hem geen ongelijk! Erg vies, dat spul. Maar goed, uiteindelijk bleek hij Sojamelk te kunnen verdragen toen hij 11 maanden was. Ik ben wel vanaf het ontdekken zeg maar, bij de dietiste geweest. Zij gaf veel tips over het hoe en wanneer introduceren van bijvoeding en waar je dan op moet letten. Ik ging er één keer in de twee maanden ongeveer naar toe.Telkens op een moment dat er iets nieuws bij zou komen. Daan heeft nog een tijdje erg gereageerd als hij iets kreeg waar ook maar een spoortje melk in zat, maar uiteindelijk was hij er met 15 maanden helemaal vanaf! Gelukkig maar, want je moet op erg veel dingen letten!
dus mijn tip: zorg dat je via de huisarts of CB een verwijzing krijgt voor de dietiste! En niet met bijvoeding beginnen voor 6 maanden!

groetjes,
Sabine

Hoi, Kian heeft geen lactose intolerantie maar een neefje van ons wel (hij is inmiddels al 17 hoor) Hij heeft een erge vorm waardoor hij met drie dagen in een coma is geraakt en daar een hersenbeschadiging aan over heeft gehouden, al met al niet zo leuk dus. Gelukkig uit het zich bij jullie in eczeem en niet zo heftig als bij ons neefje. Als je vragen hebt zal ik wel vragen of ik je haar mail adres mag geven.

Jeetje dat is heel heftig. Heeft hij ook heftig gereageerd op inentingen? Weet je daar iets van? Ik ben daar nu ook een beetje bang voor.
Gelukkig gaat het nu goed met Tycho maar het blijft toch spannend of het goed blijft gaan.
Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Linda

Dag Linda

Als je bang bent voor de inentingen, kan je eens op de websites kijken van de volgende homeopaten. Ik heb begrepen dat je een aantal inentingen ook met homeopatische middelen kunt vervangen, als je daar vertrouwen in hebt tenminste.

www.menssana.nu (bij rijksvaccinatieprogramma, is misschien even zoeken)
Daar verwijzen ze naar de site van Tinus Smits. Ook staat er hoe je het reguliere vaccinatieprogramma kunt begeleiden   met homeopathie om de bijwerkingen te verminderen/voorkomen.

Veel succes met alles

Rosanne

Hi LP,

Mijn dochtertje heeft ook een koemelkallergie en krijgt sinds vijf weken ook Friso AllerCare. Het gaat erg goed met haar. Ze dronk erg weinig, had veel last van haar darmpjes, dunne ontlasting en vooral veel stinkwindjes. Ze groeide daarnaast ook erg slecht en spuugde veel.

Sinds ze met deze voeding is begonnen gaat het erg geod. Ze groeit als kool, eet meet, sneller een fles leeg en heeft gewone poep. We lastig dat ze eerst weer een reactietest moets doen voor de verzekeraar waarbij werd getest of ze van de gewone voeding direct weer last zou hebben. Dat was natuurlijk zo.....zielig hoor. Ze is nu bijna een half jaar en we wachten nog even met echt bijvoeden. Ze zijn trouwens ook sneller allergisch voor kiwi, aarbei etc. Daar wees onze kinderarts ons op. Dus allen fruithapjes banaan, peer, toch ook geen appel, wel boontjes etc.

Succes met de voeding!

Deetje

Terug
Bovenaan