lactose intollerantie

hallo allemaal,

volgens mij is het niet zo heel erg druk op dit forum, maar ik doe toch een poging. Mijn dochter van ruim 2,5 heeft een lactose intollerantie en nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Zou graag tips en/of ervaringen uit willen wisselen. Tevens ben ik nu zwanger van de tweede en ik vraag me af of iemand weet hoe groot de kans is dat die ook lactose intollerantie heeft en of je dan wel borstvoeding kunt geven.

Groetjes sas.
 
Hoi Sas,

Op dit forum zijn af en toe Renee1 en YvonneZ actief. Yvonne is een contactpersoon van VBN (borstvoeding) en Renee is dietiste. Twee mensen die denk ik een heel goed antwoord kunnen geven op jou vraag. Ik zie ze meestal bij 0-1 jaar reageren. Misschien is het handig om dit bericht ook daar te plaatsen?
Ik heb er geen ervaring mee en kan je hier dus ook niet bij helpen. Misschien staat er wel iets op de volgende sites: www.keukenkikker.nl , www.borstvoeding.com , www.borstvoedingsforum.com/nl  , www.voedingscentrum.nl
Veel succes!

Groetjes Marieke
mv Stan 22 mnd
 
hallo,

mijn zoon van inmiddels 6 heeft ook lactose intollerantie ( schijnt vrij zeldzaam te zijn bij noord europeanen) mijn dochter van 2 heeft nu dezelfde problemen als hij , niet eten en moeilijk kunnen poepen.
Lactose intollerantie is er in drie vormen. Het komt vaak voor bij aziatische mensen. Mijn kinderen hebben beide de aangboren afwijking, deze is erfelijk!!! Je hebt ook nog een vorm die komt van een infectie of beschdiging in de darmen, dit is vaak van tijdelijke aard.