lactulose

Hoi allemaal,

mijn dochter van 2.5 maand heeft van de HA lactulose gekregen.Omdat ze door overgang op andere voeding niet kan poepen. Hij zei dat ik dit met een theelepeltje in haar mond moest doen. maar dan tuft ze er wel wat van uit en weet ik dus of ze de juiste hoeveelheid binnen krijgt. Ik neem aan dat je dit toch ook door de fles kan doen? bij de voeding?
 
Vervelend voor je dochter dat het niet zo makkelijk gaat. Helaas heb ik er geen ervaring mee, maar misschien kun je de huisarstenpost beter even bellen, of de weekendapotheek?
Daar zouden ze het antwoord op je vraag wel moeten weten denk ik.
Succes ermee, en hopelijk hoef je het snel niet meer te gebruiken.
 
Hoi Regina,

Sommige medicijnen mag je inderdaad niet mengen door de fles dus ff bellen naar de apotheek. ALs het niet mag kan je bij de apotheek vragen om een pipetje dan zuig je de hoeveelheid op en dat spuit je in kleine beetjes in haar mondje tegen haar wang. Dan slikt ze het wel door.

Groetjes joyce mama van Mara
 
hoi ik gebruik ook lactulose voor mijn zoontje. ik had bij de apotheek er een spuitje bijgekregen en zo kan ik precies 5 ml afmeten ik spuit druppeltje op en lepeltje voor baby's en gelukkig lukt dat bij mij wel.
maar ik mocht het ook mengen met de voeding, dan moest ik gewoon 30 cc in een fles doen met de lactulose en dan de rest van de fles geven zodat ik er zeker van zou zijn dat hij alles binnenkreeg, want als je alles in de hele fles doet en ze laten wat staan weet je nog niet hoeveel ze heeft gekregen, dus dat mag gewoon. heel veel succes. groetjes veroeska
p.s mijn zoontje zit aan de a.r. maar het maakt niet uit welk soort voeding je gebruikt.
 
Hoi Regina,

Net zoals Veroeska verteld, je kunt het gewoon in het flesje doen.
Mijn zoontje heeft ook lactulose gekregen ivm verstopping en krampjes en we kregen bij de apotheek een spuitje mee om het uit het flesje te halen. Heel makkelijk en werkte als een trein!

Succes!

Lein
 
Terug
Bovenaan