Lactulose

A

Anoniem

Guest
Een vraagje aan alle mama's die Lactulose aan hun kindje geven.

Vandaag heeft de HA Luctulose voorgeschreven voor Bas. Hij heeft vandaag 5 ml gehad (vanmorgen rond 11.30 uur). Nu had hij net ineens een enorme poepbroek. Komt dit al van de Lactulose? Zou hij dan niet te veel gehad hebben?
Ik heb al de hele dag het idee dat hem iets dwars zit. Het kwijl komt werkelijk met bakken uit zijn mondje, hij heeft vurige wangen (ze zijn altijd wel rood, maar dat heeft zijn zus ook, maar nu zijn ze wat vurig). Hij is huilerig en eet niet zo goed.
Nu weet ik dus niet of dit een 'tanden-luier' of een 'Lactulose-luier' is.

Wat denken jullie?

Groetjes, Karin

Ik zal niet te hard roepen, maa dit klinkt echt als een tanden luier!!

Rik had precies hetzelfde, en dan kan het nog wel een dag of 2 duren hoor!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hai,

Mette heeft ook lactulose gehad. Ze gaven haar meteen de maximale dosis en vertelden erbij dat dit altijd zo is om de boel goed los te maken. Als het waterdun wordt en blijft dan gaan ze de dosis afbouwen tot wat voor een kindje ideaal is... Het werkte ontzettend goed bij Mette alleen kreeg ze er enorme kramp van. Daar kan de huilerigheid dus ook van komen. Uiteindelijk hebben we om een ander middel gevraagd omdat de pijn te erg werd. Ze heeft nu forlax junior en dat gaat stukken beter.

Succes ermee!
gr.Ing

Hai,
Veerle heeft toen ze 2 maanden was ook aan de Lactulose gezeten, alleen het hielp bij ons helemaal niks. Wij zaten op het laatst en op advies van de kinderarts op 30 ml. per fles (we mochten 2 flessen per dag geven met Lactulose). Wie weet is het bij jou wel aangeslagen, maar het kan ook door de tandjes komen. Wij gebruiken op recept van de kinderarts nu Movicolon Junior.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan