lactulosestroop

Ons zoontje heeft veel moeite met de ontlasting, 1x in de 3 a 4 dagen krijgt hij ontlasting wat vooraf gepaart gaat met hevige krampen en dus ook veel huilen.
De ontlasting wie ie heeft ie niet hard, maar hij heeft er gewoon ontzettend veel moeite mee.
Nu hebben we vanmorgen lactulosestroop van de huisarts gekregen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben bang dat het misschien doorslaat in diaree omdat het al niet dikke ontlasting is... weet iemand die? Of is het puur voor moeilijke stoelgang?

Ik hoor graag van jullie als je ervaring hebt met lactulosestroop.

Liefs
Janet
(Moeder van Jurian, 5 weken)

Hoi,

Lactulosestroop is vrij onschuldig. Kun je gewoon gebruiken. Ook langere tijd. Maar bouw het langzaam op. Diarree komt zelden voor. Vaak gebruik je dan teveel van het spul.
Maar er is ook een natuurlijke oplossing. Dat heet ABC Dophilus van het merk Solgar. Het is een poeder. Te krijgen in de natuur/gezondheidswinkel. Soms kan de apotheek (bij ons wel) het ook bestellen. Het is niet goedkoop, ong 25-26 euro. Maar je hoeft er maar weinig van te gebruiken. Je doet er lang mee. Het is een product dat de natuurlijke darmfunctie stimuleert.

Mijn beide kinderen hebben het gebruikt. Onze oudste heeft heel ernstig verstopt gezeten voordat we het gingen gebruiken. Hij kreeg met 7 maanden al klysma's. En dat is echt niet gezond. Lactulosestroop hielp niet meer. De ABC Dophilus wel Ik merkte met een week duidelijke verbetering. Onze jongste heeft het vanaf ong 3-4 weken gebruikt. Ok zij kon slecht poepen, had veel krampjes en veel winden. Met 2-3 dagen ging het al beter. Na 2 weken gebruiken heb ik het alweer afgebouwd. Alles bleef goed gaan, en ze heeft er nooit meer last van gehad.

Bij een pasgeboren baby moeten de darmpjes nog helemaal op gang komen. Dus eigenlijk alle baby's hebben wel last van krampjes en/of verstopping. Soms lost het al op met Cinababy (tegen krampjes) of andere voeding (als je fles geeft). Soms is er grover geschut nodig. Dan krijg je meestal Lactulosestroop van de arts. De ABC Dophilus is ook een (natuurlijke) mogelijkheid. Het is even uitvogelen waar jouw kindje het beste op reageert.  

Sterkte, en hopelijk gaat het gauw beter!
Groetjes, Cathy
Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoihoi,

Ook ik heb ervaring met lactulosesiroop, mijn dochter, nu ruim anderhalf, heeft de eerste zes maanden lactulose gebruikt, met succes. Zij gebruikte ook de friso comfort voeding erbij.
Mijn zoontje, nu 11 weken, zit ook aan de lactulose, ook hij gebruikt friso comfort.
Voorheen poepte hij om de drie a vier dagen, nu met al deze middelen een keer per twee a drie dagen. De lactulose moesten we een keer per dag gebruiken, 5 ml in de ochtend fles,hier kreeg hij ontzettende krampen van. Nu doe ik een klein scheutje in de ochtend fles en dit gaat goed. Duurt het te lang voordat hij poept, dan doe ik ook nog wel eens een extra scheutje bij de avond fles erin.
Mijn dochter gebruikt nu niks meer voor de ontlasting, sinds ze alles eet, krijgt ze met regelmaat haar ontlasing, duurt het wat te lang, dan geef ik wat extra fruit of een glas jus 'd orange.

Succes met de poeperij.
Marjan, mv  Susan en Tom  

mijn zoontje van nu 10maanden heeft dit ook gebruikt toen hij ongeveer 1maand oud was, ook krampen. het hielp heel goed, ook in combinatie met friso comfort. deed het ook elke ochtend in zijn flesje, en op een gegeven moment om de dag en zo steeds minder. hij poepte toen ook gewoon elke dag bijna, terwijl daarvoor 1keer in de drie dagen en daar veel last van had, gebruikte toen ook sinababy druppels voor de krampjes, hielpen ook redelijk goed.succes.xxx

mijn zoon gebruikt het ook en het werkt goed. hij spuugde makkelijk omdat hij hard moest persen voor ontlasting. met lactulose is zijn ontlasting veel beter maar pas wel op dat je niet teveel geeft want bij ons heeft hij een keer echt vanaf de commode zijn wieg ondergepoept tijdens het verschonen (staat minimaal een meter verder)

hoi

mijn meisjes hadden vanaf de 2e week erg veel krampen en konden moeilijk poepen toen hoorde ik van cb over een osteopaat. en die hebben wij bezocht wij zijn er 2 keer geweest en sindsdien is het helemaal goed hier

succes ermee

Terug
Bovenaan