Lactulosestroop

Ons zoontje heeft veel moeite met de ontlasting, 1x in de 3 a 4 dagen krijgt hij ontlasting wat vooraf gepaart gaat met hevige krampen en dus ook veel huilen.
De ontlasting wie ie heeft ie niet hard, maar hij heeft er gewoon ontzettend veel moeite mee.
Nu hebben we vanmorgen lactulosestroop van de huisarts gekregen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben bang dat het misschien doorslaat in diaree omdat het al niet dikke ontlasting is... weet iemand die? Of is het puur voor moeilijke stoelgang?

Ik hoor graag van jullie als je ervaring hebt met lactulosestroop.

Liefs
Janet
(Moeder van Jurian, 5 weken)

Hoi,

Ik heb er ervaring mee, en dat is niet positief.
Maar even een vraagje?? geef je FV?? dan kan je ook extra water, 10cc per 100cc voeding toevoegen.

Lactulose is dus wél om ontlasting zachter te maken, en gaat gepaard met nóg méér krampjes... daarom ben ik er ook niet over te spreken.
En het is een viese plakkerige klerezooi... ik ben er na 4 dagen dus mee gestopt, en ben het anders gaan doen.

oa de extra water en buikje masseren.... ook rooibosthee werkte hier goed.
En op het moment van poepen nam ik ze op schoot, duwde haar knietjes omhoog en deed haar buikje masseren.
Mijn dochter had dus wél last van verstopping, en op deze manier was het goed te doen.

Succes met het besluiten!
Groetjes Debby mv B'Elanna

Nee, mengen met water, thee, venkelwater, andere voedingen. Niets dat helpt.

Vandaar dus ook nu de lactulose proberen.   Ik hoor hier verschillende verhalen over, bij de ene werkt het heel goed en hebben nu een heel tevreden kindje, en de andere, zoals jij nu omschreef hebben er geen positieve ervaringen mee..

Liefs
Janet

Hoi,

Tja... kwestie van uitproberen??? en nog een vraagje; heb je al eens een bezoekje aan de osteopaat gebracht??? mss dat die uitkomst kan bieden.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,
Met mijn dochtertje heb ik alleen een positieve ervaring.
Alle tips hierboven, o.a. extra water in de fles, hadden geen enkele invloed en  ook friso comfort(voor o.a. verstopping)  hielp niet. Daarom hebben we vanaf zo'n 6 maanden
's morgen de lactulose door de klaargemaakte flesvoeding gedaan en dat hielp gelukkig wel en ze kreeg er zeker geen diarree van.  De ontlasting was zelfs toen af en toe nog aan de harde kant.  We hebben het gebruikt totdat  het niet meer nodig was, ze was toen ongeveer 1,5 jaar. Waarschijnlijk werden de darmen toen voldoende gestimuleerd doordat ze alles mee  at.

Om nog even op je vraag terug te komen. Lactulose is bedoelt om de ontlasting dunner te maken zodat het er makkelijker uitkomt.
Soms heeft een kindje verstopping maar zie je alleen dunne ontlasting die er langs wordt geperst.
Ik zou het gewoon proberen, wanneer hij echt waterdunne ontlasting krijgt kun je alsnog even overleggen met je huisarts of het CB.

hoi,

mijn zoontje zit ook aan de lactulose ivm obstipatie,
ik gebruik ook al de comfort voeding, maar dit was ook niet voldoende,
ik kreeg het advies van de huisarts om 1 keer per dag 5 ml door de fles te doen, hier kreeg hij ontzettende krampen van, nu doe ik 1 keer per dag een klein scheutje en het gaat iets beter, nog wel een keer per twee a drie dagen poep, eerst een harde prop en dan heel veel dunne poep erachter aan, de huisarts zei vanmorgen dat dit ook niet goed is, omdat de poep te lang in de darm zit en het dus "rot".
vanaf nu moet ik twee keer per dag lactulose door de fles doen.
hopen dat het nu beter gaat..

Terug
Bovenaan