Ladies, hoe voelt dat nu.. zo'n wee?

A

Anoniem

Guest
Ja dat wil iedere zwangere vrouw wel weten natuurlijk ;o)
Toch ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen van de pasbevallen ladies.
En dan heb ik het over de begin ontsluitingsweeën.
Iemand die dat delen wilt?

Groetjes ps. Forum doet nog steeds gek he?

Doeg!

Hoihoi,

ik kan me van mn vorige zwangerschap nog herinneren (helemaal nu ik weer wat voor weeen heb gehad) dat t een beetje aanvoelt als extreme ongesteldheidspijn of alsof je ontzettende diaree hebt, maar dan versprijd de pijn zich over de bovenkant van je buik, dus als het ware net onder je huid.
Ook krijg je er vaak lage rugpijn bij. Waar je een echte wee aan kunt herkennen is dat t langzaam opkomt en steeds sterker wordt tot aan een hoogtepunt en dan zakt ie weer af.
Ook al weet ik hoe weeen aanvoelen, toch laat ik me nog in de maling nemen; die voor weeen kunnen zo echt lijken en aanvoelen (auw!). Dan denk ik kom maar op pijn; wordt maar erger, maar dan stoppen ze weer

Give me the pain.... dan weet ik dat t eindelijk gaat beginnen.... maar nee het wil nog niet; die kleine heeft het vast nog te goed naar zn zin....

We wachten (de weeen) af...

Liefs Nika (38w)

Ps, ja, wat een rot forum zo he!? Waarom schrijf je je niet in voor ons prive november forum?

Hoi!

Waar je een echte wee aan kunt herkennen is dat de pijn langzaam opkomt, steeds erger wordt tot het een piek bereikt en daarna weer afzwakt. Een echte wee duurt ook ongeveer een minuut, terwijl voorweeen vaak korter duren. Als je vliezen gebroken zijn, dan worden de weeen vaak ook sterker (en dus pijnlijker). Ik had de mazzel dat ik al 8 cm ontsluiting had toen de verloskundige mijn vliezen brak, want toen werd het echt gemeen pijnlijk.
Wat ik me van mijn vorige bevalling kan herinneren is dat ik tijdens de voorweeen nog wel andere dingen kon doen (tv kijken, een gesprek voeren), maar tijdens de echte weeen niet meer. Ik moest me echt op mijn ademhaling concentreren en de wee wegpuffen. Ik heb overigens alleen buikweeen gehad, maar je kunt het ook in je onderrug of in je benen voelen. Wat ik erg prettig vond tijdens de eerste ontsluitingsweeen, was een kruik (zo'n warmwaterzak) op mijn onderbuik, dat verzachtte de pijn wel iets.

De persweeen deden bij mij overigens helemaal geen pijn. Zodra de perswee opkwam ging ik meepersen en voelde ik totaal geen pijn meer, zo fijn! Alleen toen het hoofdje stond voelde ik een brandende pijn, en moest ik heel hard zuchten, maar het volgende moment kon ik mijn dochter al aanpakken.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?    

Terug
Bovenaan