Lage AMH-waarde

Hallo allemaal,

Zijn er hier vrouwen die bekend zijn met een lagere AMH-waarde? Is het gelukt om zwanger te worden?
Hier heb ik pas te horen gekregen dat mijn AMH-waarde 0,5 is. Schijnt laag te zijn en maak me nu toch zorgen of het nog gaat lukken, aangezien we al een jaar aan het proberen zijn zonder resultaat.

Vroeg me af of iemand hier die waarde iets zegt?

Dank alvast, groetjes,
Merel

Ben je onder behandeling ergens? 0.5 is inderdaad laag en de kans dat een fertiliteitstraject slaagt is ook klein. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heeft je gynaecoloog oid aangegeven welke opties er nog mogelijk zijn?

Nog niet onder behandeling, wel een gesprek gehad. Ik kreeg van de arts juist te horen dat IVF wel een redelijke kans van slagen heeft. We mogen het zelfs nog een paar maanden op de natuurlijke manier proberen. Maar goed, jij hebt dus begrepen dat de kans van slagen klein is?

@Mereltje,

Goede vriendin van mij kwam er ook achter dat zij zo’n lage AMH waarde heeft en dus vervroegd in de overgang zal raken. Zij heeft 3 ivf pogingen gedaan maar bij elke poging waren er amper eitjes om er een embryo van te laten maken. Ik weet er de details niet van want is niet een onderwerp waar zij graag over spreekt, maar wellicht zijn er succesverhalen op dit forum van andere vrouwen en mag je evengoed binnenkort toch starten met een traject en krijg je wat duidelijkheid! Veel succes in elk geval!

Terug
Bovenaan