lage bloeddruk & werk in de veehouderij

hallo mensen,

Moet even mijn ei kwijt, hebben er meer mensen hier last van een lage bloeddruk?

ik heb helaas nog weinig momenten gehad dat ik kan genieten van mijn zwangerschap terwijl ik nu net 11 weken ben, de vermoeidheid knalt erin en met een te lage bloeddruk en een lichamelijk zware baan(veehouderij) zit ik deze week ziek thuis om tot rust te komen. Hopelijk kan ik vanaf volgende week weer rustig aan opbouwen met het werk en gaat het dan wat beter.

meer mensen die in de veehouderij werken en tegen problemen aanlopen tijdens de zwangerschap? heeft er iemand tips? de verloskundige zegt luisteren naar mijn lichaam en gewoon mijn rust nemen, hoop dat het over een paar weken anders is en ik weer wat meer kan.

liefs

Hi Claudia,

Ik werk niet in de veehouderij, maar heb wel mijn hele zwangerschap een lage bloeddruk gehad (12 dagen geleden bevallen). Je bloeddruk daalt in principe tot 16 weken en zou daarna moeten stijgen. Dat gebeurde bij mijn (beide) zwangerschappen niet. Gevolg: Maximale bovendruk van net iets meer dan 100, maar vaak daaronder. Voelde me soms zo slap als een vaatdoek en ben aantal keer flauwgevallen. Frustrerende vond ik, dat elke controle de verloskundige zei "Wat een mooie bloeddruk", totdat ik mijn klachten ging opnoemen. Er is weinig aan te doen (behalve zoute dropjes eten als het te erg wordt) en altijd beter dan de kwalen die bij een hoge bloeddruk horen, maar fijn is het niet.

Liefs Anna

Terug
Bovenaan