lage bloeddruk en auto rijden!

Hoi,

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb al 3 dagen enorm veel last van bloeddruk dalingen. Het komt zomaar in eens op. vanmorgen had ik een bloeddruk van 90/48. voelde me echt beroerd.

Volgens de verloskundige is lichamelijk alles goed. heb geen suiker of ijzer te kort. Ik ben bekent met lage bloeddruk. Ik hoef me dus volgens hun geen zorgen te maken. Gewoon regelmatig een dropje pakken.

Ik vind het wel lastig wat ik nou moet doen met auto rijden. Ik moet om naar mijn werk te gaan 3 kwartier rijden. Aangezien zo'n daling in eens voorkomt, vind ik het eng. Wat als het onderweg gebeurt dan ben ik nergens.

iemand hier ervaringen mee.? Moet ik dan gewoon niet meer rijden?

groetjes Renske
 
Ja ik heb hier ook ervaring mee, ik heb vooral tijdens mijn zwangerschap last van lage bloeddruk, het helpt bij mij altijd om te eten of iets te drinken waar suiker in zit. Ik heb standaard in mijn dashboard kastje van die snelle jelle's liggen en pakjes drinken. Ook in mijn tas heb ik ze altijd bij me.

Volgens de neuroloog (ik heb epilepsie) schijnt het zo te zijn dat op het moment dat jij je niet lekker voelt je hersenen het toch overnemen voor het autorijden.

Ik heb het zelf ook al zo vaak meegemaakt dat ik ineens niet lekker wordt en het gevoel had dat ik ging flauwvallen, maar toch is het gelukkig nooit gebeurd.

Succes
 
Uh, ik ben nu ruim 36 wk zwanger en heb ook een lage bloeddruk. ( voor mij is 90/48 nog hoog). Ik wordt wel met regelmaat duizelig maar eigenlijk alleen als ik sta. Zelf ben ik daarom ook niet bang dat er iets gebeurt als ik auto rijdt. Als jij zelf ook alleen duizeligheid wordt wanneer je op staat of staat heb je niet veel kans dat jij je plots ziek voelt als je rustig zit.
Hiernaast heb ik, net als Nynke, epilepsie. Nu heeft mijn neuroloog me nooit verteld dat mijn hersenen de zaken overnemen wanneer ik me niet goed voel. Nog sterker, heb zeven jaar niet mogen rijden. Ik reed wel in een 45 km auto, maar deed het niet als ik me van te voren niet goed voelde. Als ik me onderweg niet goed voelde stopte ik gewoon en wachten tot ik weer me weer "normaal" voelde. Inmiddels mag ik weer auto rijden, maar deze "regels" hou ik vast. Tenslotte heb je in het verkeer ook de verantwoordelijkheid voor andere weggebruikers!
Sterkte Judith
 
Ik heb er ook last van gehad en kan me het gevoel helemaal voorstellen. Ik had er niet constant last van maar met vlagen. Bovendien was ik toen al met verlof en dan hoef je niet meer auto te rijden. Gedurende de gehele zwangerschap was mijn bloeddruk aan de lage kant maar met af en toe een dipje naar beneden tegen het einde van zwangerschap. Ik was dan ook erg vermoeid en had dan ook geen animo om weg te gaan.
Wat misschien handig is: altijd iets zoets en iets zouts bij je hebben. Een flesje met energiedrank - je weet wel van die sportdranken zit vaak suikers en zout in voor hydratatie. Ik zou wat betreft auto rijden echt overleggen met je huisarts. Zou je kunnen carpoolen met een collega ? of vanuit huis werken als je je een dag wat slap voelt. Kan je met je werkgever overleggen hierover
succes ermee, niet gaan rijden als het niet mag - dan moet je je gewoon ziekmelden of thuis werken
 
Terug
Bovenaan