lage bloeddruk en bv

Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb nl een te lage bloedrruk (waarschijnlijk sinds ik gestopt ben met de pil. Mijn zoontje is nu 7 weken en wegens omstandigheden kolf ik mijn moedermelk af en geef hem die in flesjes. Door die lage bloeddruk ben ik bijna altijd duizelig en heb ik regelmatig hoofdpijn ook. het probleem is dat ik geen medicatie kan innemen zolang ik afkolf. Volgens mijn gyneacoloog zijn oorzaekn van die lage bloeddruk: vermoeidheid( ik kolf elke 3à4u af ook 's nachts), veel vochtverlies (door bv) en het stoppen met de pil. Eigenlijk moet ik nu kiezen tussen mijn gezondheid en het welzijn van mijn zootnje. Ofwel stop ik met bv en kan medicatie innemen. Ofwel doe ik verder met bv maar blijf ik wel duizelg. Zout eten en veel drinken heeft bijna geen effect op mijn bloeddruk. Ik vind dit erg moeilijk om te kiezen. wat zouden jullie doen?
 
Beste Els,

Om een andere redenen dan jij had ik ook een erg lage bloeddruk, dus mijn 'oplossingen' lagen ook ergens anders, maar misschien kun je hier iets mee.

Volgens mij kun je wel de minipil slikken bij borstvoeding: informeer hier eens naar.

Drink minstens drie liter per dag: het heeft misschien niet zoveel effect op je bloeddruk, maar je moet het toch vanwege je bv.

Stop met 's nachts kolven: je hebt dan 's ochtends extra veel melk, kolf dan extra af, dan blijft je productie op pijl, en dan kan die melk de nacht erop gegeven worden. Mocht je het niet genoeg vinden, kun je overdag altijd nog een beetje bijkolven, maar als je zoontje toch uit een flesje drinkt, maakt het voor hem niet uit wanneer jij gekolfd hebt. Tegen de tijd dat hij weer bij jou gaat drinken, passen je borsten zich heel snel aan.

Laat het flesje 's nachts door je partner geven, en probeer te slapen. Probeer ook overdag even te rusten, als je zoontje slaapt.

Succes,
michelle.
 
Terug
Bovenaan