lage bloeddruk en gestopt met werken

Hallo,

Ik moet eigenlijk nog twee weken werken voor mijn verlof begint, maar heb vandaag contact met mijn werk gehad en gezegd dat ik het niet meer zie zitten langer door te werken.

Ik werk al drie weken maar halve dagen ivm met veel pijnlijke harde buiken. Nu is er nog bijgekomen dat mijn bloeddruk erg laag is.

Volgens mij zakt hij steeds meer, maar moet nog even de huisarts/vk bellen. Ik ben de hele dag door duizelig en ben bang dat ik tegen de vlakte ga vooral als mijn dochters erbij zijn, want die weten natuurlijk niet wat er allemaal aan de hand is en zullen er dan erg van schrikken.

Thuis met de kinderen gaat het ook steeds moeizamer. Mijn vriend zit midden in zijn tentamens, dus hij kan het ook niet even van me overnemen.

Gelukkig hebben we voor de kinderen 3 dagen pw opvang, dus dan kan ik even lekker rustig aan doen.

Ik zit me suf te eten aan zoute dingen om mijn bloeddruk op te krikken, maar het wil niet helpen. Misschien medicijnen? Ik hoop niet dat ik me nog 8/9 weken zo zal voelen.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? De vk vond het in ieder geval best vreemd dat mijn bloeddruk juist zakt ipv stijgt.

Groetjes Paula
31,2 weken

hoi!

Ben net een dagje langer zwanger dan jij, en ik schrijf mee bij de a.s augustus moeders.......
Wat mij bekend is, is dat je vaten slapper worden naar mate de zwangerschap vordert, vandaar ook kans op spataders enzo.......van slappe vaten krijg je een lage bloeddruk.........
Blijft het feit dat enorm vervelend is dat je je zo naar voelt! Hoop dat je je nu iets beter gaat voelen nu je thuis zit, en niet flauw valt met je kindjes erbij............en idd maar lekker chipjes eten enzo, zeker met dit weer............
Ik werk ook al een hele tijd halve dagen, doe behoorlijk fysiek werk (intensive care verpleegkundige) en de laatste weken trekt mijn bekken het niet meer.

In ieder geval lekker gaan uitrusten komende weken en ik hoop op iets betere tijden voor je!

Groetjes Rimke (augustusforum)
31+3 weken

hey..

ook mijn bloeddruk is dit keer telaag....
moet nu om de anderhalf uur eten... en idd veel zoute dingen... en veel drinken...
en niet de deur uit zonder iets te eten eten te drinken mee...

ik hoop dat je je snel beter voeld!!

hey

ik kan mij ook helemaal in jou verhaal vinden mijn bloeddruk is ook te laag en voel me daar ook niet lekker door werk sinds vorige week ook halve dagen en na deze wek nog 1 week en dan verlof ik merk wel dat het nu beter gaat nu ik meer rust heb, ben vorige week ook weer naar de verloskundige geweest en bloeddruk gaat nu steeds beter.

wat is jullie bloeddruk eigenlijk ben wel benieuwd weet eigenlijk ook   niet wat goed is.

groetjes an morgen 32 weken.

Hoi Paula,

Jeetje meid wat vervelend. Was je werkgever wel redelijk?

Goed dat je aan jezelf denkt want het allerbelangrijkste is toch dat je baby gezond ter wereld mag komen.

Veel suces met de laatste loodjes. Ik hoop dat je bloeddruk snel weer wat zal gaan stijgen.

Groetjes Joyce

Hoi!

Bedankt voor de reacties. Ben dus zeker niet de enige. Mijn bloeddruk was de laatste keer 110/55. Voor mijn doen erg laag. Ik was wel al regelmatig duizelig, maar ik heb het idee dat hij verder gezakt is, omdat ik nu dus de hele dag door duizelig ben. Mocht dat het niet zijn, wat dan wel?? Misschien in combinatie met het warme weer?

Ik moet dinsdag weer naar de vk en zal het dan wel weten. Op mijn werk doen ze er gelukkig niet moeilijk over, maar ik moet wel weer een verklaring hebben van de bedrijfsarts en moet dan weer daar langs. Zo'n gedoe, heb ik helemaal geen zin in!!! Maar ja, het moet maar.

Dames, jullie ook succes en hopen dat het niet zo blijft.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan