Lage bloeddruk/flauwvallen

Hallo dames,

Ik was ff nieuwsgierig naar lage bloeddruk, zwart voor de ogen, zweverig zijn en flauwvallen.

Ik ben nu 15 weken zwanger van mijn/onze eerste, maar heb een behoorlijk lage bloeddruk, waardoor ik nu moet rusten en zoutige dingen nuttigen. En dit kan nog aanhouden tot 20 of zelfs als ik 24 weken ben (volgens de vk)

Hebben jullie hier ook last van, of last van gehad tijdens je zwangerschap.
En hoe gaan/gingen jullie hiermee om?

Liefs Ilona

ik heb er in het begin va mijn zwangerschap ook last van gehad, heb veel zout gegeten en zoute drop en uiteindelijk een te hoge gekregen. hoop voor je dat het snel weg is. als je zwart voor de ogen krijgt raad ik je aan even te gaan zitten met je hoofd naar beneden hielp bij mij erg goed.

succes..

Ik heb er altijd al last van, en nu met mijn zwangerschap is het alleen maar erger. Ik heb nu ook hoofdpijn doordat ik een laag ijzer gehalte en waarschijnlijk ook een lage suikerwarde heb. Hoe laag de waardes zijn, krijg ik maandag weer te horen.

Van de HA moest ik vroeger al meer drop eten. En ik heb dus ook maar een pot met salmiaklollies op de tafel staan. Verder eet ik veel kleine beetjes over de dag verdeeld, om mijn suiker ook zo gelijkmatig te houden. Alleen 'smorgens eet ik in verhouding veel, doe ik dit niet, dan wordt ik flauw. En ik zorg ook dat ik altijd iets te eten bij me heb. Daarnaast probeer ik niet ineens rechtop te gaan staan, maar gewoon mijn tijd te nemen voor bijvoorbeeld tillen.

En als je echt flauw wordt of het aan voelt komen dan helpt het mij om op de grond te zitten met me benen in hurkhouding. Het liefst frisse lucht en goed letten op mijn ademhaling.

Ow, en misschien wel een goede, mocht je tegen de vlakte gaan (dan zou je binnen 1 min bij moeten komen) en mocht iemand je in de stabiele zijligging willen leggen dan moet je op je linkerkant gelegd worden!!! Dat is nu met 15 weken nog niet zo belangrijk, maar wel straks met 25+ weken of als je een grote toeter hebt. Heeft iets met bloedstoom van zuurstofrijkbloed te maken, heb ik ergens gelezen.

Beetje een lang verhaal geworden, maar misschien heb je er wat aan!

Ik heb normaal last van een extreem lage bloeddruk maar in de zwangerschap is hij juist normaal. Drop is al genoemd maar een goede zoute boullion is zeker nog wel beter. (ik heb standaard soep in huis) Dan ben je gelijk die flauwte kwijt. Regelmatig eten is belangrijk. Voor de rest kun je er weinig aan doen. Inderdaad niet te snel omhoog komen en als je je heel flauw voelt alvast gaan liggen. In de stabiele zijligging maakt links of recht niet heel veel uit. Het schijnt wel zo te zijn dat je baby op links meer zuurstofrijk bloed krijgt. Maar als je slaapt draai je ook op links en rechts en dan lig je langer op die kanten. Dus heel veel kwaad kan het niet hoor.

Ik heb pas gehoord dat je als voelt aankomen dat je gaat flauwvallen, je juist je spieren moet aanspannen vanuit je tenen naar boven. Meestal heb je juist de neiging om zo rustig mogelijk te doen.
Geen idee of het zo is, maar goed, baat het niet....
Succes!

@ het vierde wonder...
Ok... Vk raadde mij dat aan, om dat wel te doen...
Maar zoveel zout neem ik niet in. Ben meer een zoete snoeper hahaha....

Sommige dagen gaat het beter. Maar sommige dagen moet ik echt oppassen.
Zit ook nu in de ziektewet en lig nu ook veel te slapen.

Terug
Bovenaan