Lage bloeddruk; HELP!! Wat te doen hiertegen????

Ben in verwachting van de tweede,
en net als de eerste, heb ik last van een te lage bloeddruk.
Enige verschil... Bij de eerste begon mijn bloeddruk pas te dalen
na 32 weken zwangerschap. Nu ben ik bijna 11 weken
en is mijn bloeddruk al 80-50
Cola drinken, zout drop eten, niets helpt.
Lig om de haverklap op de grond,
en trek het nu al niet meer (bij wijze van hihi, ik moet wel natuurlijk)

Wie o wie heeft er tips...???

Hoi hoi,

Ik herken het, ik heb ook altijd last van een lage bloeddruk.   Zelfs tijdens mn zwangerschappen moet ik juist meer zout eten terwijl andere sames zoutloos moeten.
Ik nam vaak een soepje tussendoor, daar knapte ik van op. Ik ik had altijd dextro op zak, ik viel namelijk wel eens in winkels flauw, als ik het dan aan voelde komen nam ik een dextro.
Hopelijk helpt dit ook voor jou, want dit is echt vervelend.

Hoi,

Heel herkenbaar probleem, zowel bij eerste als tweede zwangerschap.

Tijdens mijn zwangerschap van de tweeling had ik als  "dieptepunt" 90/55. Een co-assistente die eens mijn bloeddruk meette, wilde de meting over doen. Ze dacht dat het niet kon kloppen.

Tot nu toe is het laagste punt 80/40 geweest, toen steeg hij naar 100/60 en de laatste keer was hij weer 90/50.Volgens de VK is het ongeveer onmogelijk dat ik er geen last van heb.

Zolang je niet duizelig wordt of flauw valt, is er niets aan de hand. Het kan geen kwaad. Je hoeft in ieder geval niet echt bang te zijn voor een hoge bloeddruk.

Het kan zijn dat je van nature al een hele lage bloeddruk hebt (zoals bij mij het geval is). Dan hoef je je er zeker niet druk om te maken.

De VK zei tegen mij dat ik dropjes moest eten of anders cup-a-soup/bouillon. Vooral dat laatste is wel lekker, want dat kan je goed afwisselen.

Succes,
groetjes,
Martine

Van onze zoon had ik dit, en nu....(25 weken zwanger) weer! Ik hou me er maar aan vast dat het voor de kleine prima is.

Lakrisal in je tas, opkikker tussendoor, en oh, wat bij mij ook goed helpt als ik bijvoorbeeld een tintelend gezicht, geruis voor m'n ogen en 'slapende' armen&vingers krijg.... Old Amsterdam.

Suc6 en een fijne zwangerschap.

Ooooow gelukkig, ik ben niet de enige.
Elke zwangere in onze omgeving heeft een hoge bloeddruk,
dus kreeg maar geen begrip.
Heel herkenbaar, flauw vallen in de supermarkt...
Bij de eerste was mijn bloeddruk op het eind
ook 85-40; nou dat was echt erg vervelend,
viel om de haverklap om.
Nu met een 2jarige erbij vind ik het
extra vervelend, als ik nu flauw val... waar blijft hij dan,
dat is thuis nog niet zo'n probleem natuurlijk,
maar ik ben genoodzaakt hem in de buggy mee te nemen ipv aan de hand,
en ach; als dat het ergste is hihihihi
Bedankt voor jullie tips,
de cola werkt nog het beste, old amsterdam ga ik ook eens proberen!

Hoi,
Helemaal bekend! Bij de eerste en nu bij de tweede zwangerschap heb ik ook een hele lage bloeddruk 75/55, en wordt het regelmatig zwart voor mijn ogen! Kun je nagaan, ik werk in de uitvaart en in een kerk of crematorium is dat alles behalve handig. Ik heb er nu wel iets op gevonden! Ik eet elke twee uur een cup a soep en neem zoute drop mee, tijdens het werk, dit helpt bij mij in ieder geval wel! Hopelijk heb ik je een steuntje gegeven!

groetjes

Ik heb ook last van lagere bloeddruk, het is niet zo extreem laag zoals ik hier lees maar voor mij wel laag. Ik heb altijd 120/80 gehad. Nu zat ik de laatste keer op 105/70 en daarvoor op 100/65.
Ik moet elke 2 uur wat eten, het liefst zoute dingen zoals chips, cup a soup, dropjes, crackers enz.

Ik heb altijd wat in me tas zitten en eet dus elke 2 uur wat om het zo te voorkomen dat ik tegen de vlakte ga. Ik reis met OV dus het is niet handig als ik dan ineens in de bus languit ga hahaha

Terug
Bovenaan