Lage bloeddruk, wie heeft er ook last van?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik heb de laatste tijd veel last van een lage bloeddruk. Normaal heb ik al niet zo'n hoge bloeddruk (115/70), maar sinds ik zwanger ben is íe soms zo laag dat ik er dizzy van word.
Afgelopen maandag op m'n werk draaide de wereld soms voor m'n ogen en was m'n bloeddruk 100/60. Vanmorgen na het douchen werd het zwart voor m'n ogen en ben ik snel weer op bed gaan zitten, hoofd tussen m'n knieën en rustig wachten tot het over gaat.
Ik weet dat je bloeddruk in het begin van de zwangerschap (ben nu 17 weken) omlaag gaat en volgens de huisarts kan het geen kwaad. Het is alleen wel lastig.  
Herkent iemand dit en wat kan je eraan doen?  
Alvast bedankt voor de tips!

Groet,
Margrethe  

Ik herken het zeer zeker. Deze zwangerschap valt het wel mee ik blijf netjes 120/60 ben nu  ruim 21  weken zwanger. Maar vorige zwangerschap heb ik ook wel onderdruk van 50 gehad.....eerst 45 maar na een paar nametigen ging ik met 50 de deur uit. Dat zwart voor je ogen heb ik in het begin ook heel erg gehad, vooral na het douchen. Tja langzaam opstaan kan helpen.........dus niet aprubt van door je knieen naar staan. Maar wat er verder aan te doen is...geen idee.
Succes!
Groetjes lillian

Hoi

ik heb bijna mijn hele zwangerschap last van een lage bloeddruk gehad 90/50 en was ook vaak dizzy. Van de vk kreeg ik de tip om drop te eten en bij mij werkte het meestal wel.

Succes

Hoi allemaal, ik zit nu ook vlakbij de 17 weken en mijn bloeddruk was ook 100/50. De huisarts zei dat er niets aan te doen was, maar toen ik de vk spak kon ze er wat meer over vertellen. Misschien vinden jullie het ook interessant.
Door de zwangerschap wordt alles slapper in je lijf. Ook de wanden van je bloedvaten. Dus je hart moet extra hard pompen om het bloed rond te krijgen. Als je dus langere tijd stilstaat (in de bus, de rij van de kassa  of onder de douche) heeft je hart het helemaal moeilijk met het bloed naar je hersenen pompen. Als tip gaf ze, dat je niet stil moet gaan staan, maar van je ene voet op je andere stappen. Zo helpen je spieren mee om het bloed omhoog te pompen.
Ook helpt het om een rolletje Lakrisal in je tas te hebben (of in het zeepbakje van de douche, haha). Dat geeft je ook even een soort zout-kick waardoor je snel weer opknapt als het 'misgaat'.
Heel veel sterkte ermee!
Liefs Phira

Hallo,ik zou hier graag op willen reageren. Ik ben al 3 weken over tijd. Test gedaan. Kwam nog niets uit. Wel veel last van duizelingen. heb het laten meten bij de huisarts.
Hij was 100 over 60. Ik heb ook veel last van een opgezet gevoel.  Heel vol gevoel na het eten, geen zin in mijn ontbijt. Nu denk ik toch dat ik zwanger ben. Maar word een beetje gek van de onzekerheid. Hoe ga je daar mee om?
Groetjes Jeniffer

hallo, ik   ben nu 39 weken en 6 dagen, ik heb ook de hele zwangerschap last gehad van een lage bloeddruk, wat bijmij erg hielp is over de hele dag zo af en toe even een dropje en verder wat hartige hapjes, een tukje ofzo.. iets met wat zout.
succes met je verdere zwangerschap, groetjes, greta

Hoi,

Ik heb ook een lage bloeddruk en tijdens mijn zwangerschap was dat echt een ramp. Ik kon niet opstaan of ik stond alweer te duizelen. Ben gelukkig nooit gevallen maar scheelde soms echt niet veel. Ik heb weinig tips voor je, gewoon alles rustig aan doen, je ergens aan vasthouden als je opstaat en omhoog kijken bij het opstaan. Je niet druk maken want daar werd ik altijd extra duizelig van.

Succes!

Terug
Bovenaan