Lage bloeddruk

<p>Hoi,</p><p>Iemand tips?</p><p>Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad maar nu tijdens de zwangerschap ben ik zo vermoeid. Denk dat het door de lage bloeddruk komt. </p><p>Iemand tips?</p><p> </p><p>Gr </p>

Hey meis! Ik heb van mijzelf een "extreem" lage bloeddruk, heb hier ook veel last van gehad tijdens beide zwangerschappen.. 
Idd meer dan 1 dropje per dag eten, ik at er echt om het halfuur een af en toe.. (zoute drop).
Zorg dat je iets met zout bij je draagt. En niet te lang niet eten. Af en toe steeds iets kleins naar binnen! 
Succes het kan soms echt niet fijn zijn een lage bloeddruk.. trouwens, je kan in de loop van je zwangerschap af en toe hardkloppingen krijgen, dat heeft ermee te maken dat ins hart echt extra moet pompen door het extra bloed, en de lage bloeddruk. Niet van schrikken, ik vond het heel eng en ging hyperventileren tijdens mn 1e zwangerschap, maar weet nu dat het weg trekt zodra je even gaat liggen en wat gaat eten. 
Niet om je bang te maken he! Zijn gewoon dingetjes die er bij (kunnen) komen kijken.
Succes en nog een fijne zwangerschap! Xx

Ik ken het ook. Mijn bloeddruk is 85/55 normaal en in de zwangerschappen daalde hij nog verder, tot zelf een onderdruk van 35 bij de oudste, dus moest ik extra vocht krijgen via infuus. Bij alle drie kon ik de laatste weken ook niet meer werken door de duizeligheid en slapte...  Ik heb er nog geen remedie tegen gevonden, maar lees aandachtig mee, want nu weer zwanger.  

Same here. Ik heb ook van mezelf al een lage bloeddruk. Ik eet idd wat extra zout. Drop, bouillon enz. Verder niet echt iets gevonden dat helpt...

Ben 19 weken en heb ook van mezelf een lage bloeddruk. Is nu wel iets hoger geworden. Toch hierdoor wel vaker duizelig en inderdaad hartkloppingen. Rustig blijven, goed doorademen en trekt wel weg. Regelmatig eten helpt. Heb ook last van laag ijzergehalte waarvoor roosvise ferro, groene groenten, floridax. 
Fijn om nog wat tips te lezen. 

@Momami, ik heb dus ook zo een bloeddruk. Soms zelfs 70 over 55, ik word er nu voor 'onderzocht'. Heb jij er in het dagelijks leven geen last van? Bijvoorbeeld met werken of iets? 
Ik vind het af en toe echt heel vervelend. Ik wacht nu op uitslag van mijn bloed, enkele dagen terug soort van flauwgevallen, viel echt even weg. 2 weken terug ook gebeurd. Had dat vroeger niet qua flauwvallen, wel altijd licht in mijn hoofd en vaak duizelig. Doe jij er iets tegen? 
Regelmatig kleine beetjes eten helpt bij mij het meest. Heb gemerkt dat wanneer ik de hele dag geen suiker heb gegeten (maar gewoon gezond) en dan opeens chocola ga eten dat ik echt in een piek kom qua suikerspiegel. Misschien kunnen jullie (zwangeren) dat ook even in de gaten houden! 

Er is bij mij nooit onderzoek naar gedaan. Er is mij altijd verteld dat het vaak voorkomt bij "jonge slanke" vrouwen...  het is ook niet ongezond. Tegenwoordig (niet meer piep jong ?) heb ik er eigenlijk nooit last meer van, behalve bij snel overeind komen bijvoorbeeld.  
Er bestaan wel medicijnen voor, maar die wil ik zeker niet slikken als het niet strikt noodzakelijk is. 

Terug
Bovenaan