Lage bloeddruk

Lieve allemaal,

Heeft er iemand tips tegen een lage bloeddruk? Ik ben 19 weekjes zwanger en heb een lage bloeddruk. Vandaag controle gehad bij de verloskundige en mijn bloeddruk is 90/50. Verklaard denk ik waarom ik mij telkens wiebelig en moe voel. De vorige controle was mijn bloeddruk 90/60. De verloskundige geeft aan dat ze er niet veel aan kunnen doen en dat ik cola, koffie of nootjes mag drinken of eten. Hebben jullie nog andere tips? Wat hielp bij jullie?

Ik hoor het graag.

Liefs, x
 
Bij mij hielp weinih. Ik had altijd zoute dropjes bij me voor als ik me slap voelde maar dat deed niet veel
Het was uitzingen voor mij, vanaf 28 weken werd het beter gelukkig.
Ik ging ook niet meer alleen op pad nadat ik 1x was flauwgevallen in de action en daarna zelf naar huis moest rijden in de auto.
Ik kon niet stilstaan dan zakte mijn bloeddruk gelijk naar beneden, dus ik stond altijd te wiebelen bij de kassa enzo.
 
Ik heb een lage bloeddruk van mezelf en deze schoot met vlagen nog meer omlaag. Ik kreeg als advies Floradix en roosvicee Ferro. Beide is wel in overleg gegaan met verloskundige en huisarts. Hoop dat je er iets aan hebt want het is niet fijn.
 
Ik had bij de eerste ook zo'n lage dip. Zoutigheid oid hielp niet hoor. Wel in beweging blijven. Dus lopen, regelmatig opstaan, niet stil staan maar wiebelen van been op been als een voetballer ? Soms hielp het juist ook om even rustig te gaan zitten of liggen, als ik net erg druk en actief geweest was. 
Floradix en Roosvicee Ferro is voor als je een ijzertekort hebt, niet zomaar gaan drinken dus. 
Later in je derde trimester zal de dip weer voorbij zijn hopelijk. 
 
Ik heb ook last van zo'n lage bloeddruk, en voel me dus ook vrij slap, ben er nog niet achter wat werkt helaas. Ik hou me alleen minder in als ik zin krijg in drop (wat normaal dus wordt afgeraden omdat je er te snel een hoge bloeddruk van krijgt). Volgens mij wordt zoethout normaal ook afgeraden ivm dat je er te makkelijk een hoge bloeddruk van krijgt, dus misschien af en toe een kopje zoethoutthee proberen? (Je moet er met je zwangere trek ook maar net zin in hebben, anders komt het er bij mij in elk geval net zo hard weer uit...) Verder wordt het tegen het einde van de zwangerschap waarschijnlijk vanzelf wel weer iets beter, maarja... dat duurt voor jou ook nog wel ff...

Ik heb zelf ook Floradix, maar dat heb ik inderdaad tegen bloedarmoede/te laag Hb (wat overigens niet duidelijk door ijzergebrek komt, maar ze kunnen ook niets anders vinden als oorzaak en ik zit ook zeker nog niet tegen ijzerstapeling aan dus krijg ik toch maar ijzersuppletie voorgeschreven...) en heeft volgens mij verder niets met een lage bloeddruk te maken. En dat zou ik ook overleggen met een arts of verloskundige voordat je het gaat gebruiken.
 
Ik had ook zo’n lage bloeddruk in de zwangerschap.

Het veel rustiger aan doen, regelmatig bewegen, iedere dag een kop bouillon en met regelmaat een zout dropje kan erg helpen :)
 
Ik ben zwanger van de 3e, nu ook 19 weken. Mijn bloeddruk is in alle zwangerschappen laag. Vaak ook wat duizelig of wiebelig. En ik ben vanochtend op m'n werk flauwgevallen... alles werd ineens zwart voor m'n ogen en ik ben op de grond gevallen en was 5 seconden even van de wereld... het was nog maar 7.00 en ik had juist daarvoor 30 minuten gefietst in de kou dus ik denk dat het allemaal even niet zo goed samen viel. Daarna was ik nog een uur wat wiebelig maar verder geen last meer van gehad.

Ik merk dat (zout) eten wel helpt. Toen ik vanochtend flauw viel heb ik daarna een plak ontbijtkoek op. Daar knapte ik van op. Verder een paar chippies of nootjes of dropjes of cup a soup ofzo helpt ook tegen de duidelijkheid. In m'n eerste 2 zwangerschappen slikte ik ook floralix ivm ijzer, volgende week heb ik weer een controle en ik verwacht dit nu weer te (moeten) gaan stikken. Vraag dat zelf even aan je verloskundige hoe dat voor jou geldt!
 
Ik at veel zoute dropjes.
En het hielp mij ook om af en toe bewust even een paar spier groepen om en om aan te spannen.
En als ik duizelig werd op de bank bijvoorbeeld stond ik even op om een rondje te lopen om de tafel.
Succes!
 
Terug
Bovenaan