lage bloeddruk


Hoi

Volgens mijn huisarts heb ik een te lage bloeddruk, 100/60.
wat kan ik hier tegen doen?
ik kreeg als tip drop eten, maar moet je nu juist wel wat extra zout hebben of niet?

ik hoop gauw wat te horen

liefs sarah
 
Hoi liefmeisje,

Mijn bloeddruk is vandaag gemeten en dat was 110/60 vonden ze laag idd.
Ik kreeg te horen dat ik rustig aan moet doen en een dropje nemen.
Volgens mij maakt het niet echt uit wat voor drop, ik dacht dat het een stofje in de drop zelf was die de bloeddruk kan verhogen.

Groetjes,
Irene

 
Hoi Liefmeisje,

Mijn bloeddruk is al jaren (te) laag, 90/50 en nu tijdens mijn zwangerschap nog steeds, 100/60. Volgens de artsen die ik in de jaren heb gezien en nu de vk kan het geen kwaad, in tegenstelling tot een te hoge bloeddruk.
Mijn advies is dan ook maak je er niet te druk om maar zorg voor lekker warme kleding en een warm  bed, je lichaam is minder goed in staat zichzelf warm te houden (bij mij het geval) Sta ook niet te snel op als je een tijd gezeten hebt.
Dropjes verhogen alleen je bloeddruk als je er erg veel van eet en dat gedurende lange tijd, dit zou ik je niet aanraden omdat er ook veel suiker in drop zit,  ook krijgen  sommige mensen er hoofdpijn van.

Groetjes Kat.
 
Hoi,

Ook ik heb last van een lage bloeddruk. Nu tijdens mijn zwangerschap valt het mee,ookal voel ik me slapjes en duizelig.
Ik heb voorheen wel eens staal pillen gehad, maar ik ben niet zo`n pillen slikker.
Het advies wat ik kreeg van mijn arts was, veel opkikkers drinken, van die cup a soup.
Bij mij werkte dat wel, nu neem ik nog steeds een soeppie als ik me slapjes voel.

En inderdaad rustig aan doen, ik ben in het begin van de zwangerschap een paar keer bijna flauwgevallen, ging toch maar gewoon door tot dat ik in een winkel niet goed werd. Ik voelde me zo opgelaten, toen ben ik het maar wat rustiger aan gaan doen.
Bij een zwangere kan de bloeddruk ineens veranderen.

Groetjes, Ris
 

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen! Naar de bovendruk (100) moet je volgens mijn huisarts sowieso niet kijken, want als ik jou laat schrikken en vervolgens meet je je bloeddruk, is deze meteen weer een stuk hoger. En wat je onderdruk betreft...... Ook die is niet extreem laag. Ik weet niet precies hoelang je nu in verwachting bent, maar in het tweede en derde trimester is het normaal dat je bloeddruk wat lager is. In het vierde trimester is het vaak hoger. Zolang het niet onder de 50-55 komt en niet boven de 90 is het echt niks om je zorgen over te maken.
Ik had er tijdens mijn eerste zwangerschap (zoontje van 2 jaar en 3 maanden) ook en nu (21 weken zwanger) wederom! Mijn onderdruk was zelfs 55!!
Koop een  zak ZOUTE drop en kook met iets meer zout  en je zal zien dat je bij de eerstvolgende meting een verbeterde bloeddruk hebt!
Let op...... TE VEEL ZOUT IS OOK NIET GOED! (dat kunnen de niertjes van je kindje niet verwerken!)

Maak je maar niet te druk. En ga anders een keer extra naar je huisarts of verloskundige voor een meting.

Succes!
 
Hai,

Ik wilde nog even mededelen dat ik gister bij de vk geweest ben en mijn bloeddruk was 110/60. En dat vond de vk heel erg netjes. Dus daar hoef ik me helemaal geen zorgen over te maken, en een vk ziet toch liever een laag bloeddruk dan een hoge, want dat is veel erger.
En ik denk ook niet dat je van drop deen hoog bloeddruk krijg. Ik ben namelijk verslaaft aan dropjes, en eet ze dus echt veel, ik kan een zak in een dag opeten. En ik zit altijd aan de lage kant met mn bloeddruk.

Groetjes, Ris
 
Hoi,

Ik had bij de vorige controle ook 100/60, mijn vk vond dat heel netjes!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik de eerste helft van mijn zwangerschap steeds zo'n lage bloeddruk, maar dat vinden de vk's beter... omdat je later in de zwangerschap meestal toch iets omhoog gaat. Als je al hoger begint, dan wordt het later in de zwangerschap misschien een beetje te hoog. Eigenlijk is het dus beter om laag te beginnen. Nadeel is dat je af en toe wat duizelig kunt zijn. Ik had het gheel erg onder de douche of als ik opstond. Af en toe een zout dropje kan een beetje helpen inderdaad.

Succes!
 
Dag Sarah (en de rest natuurlijk)

Ik had ook een bloeddruk die volgens de vk een beetje aan de lage kant is, maar zeker niet slecht --> 95/ 50.
Ik had er ook eigenlijk nooit last van alleen als ik af en toe een TE hete douche had genomen zag ik even zwart of werd ik even draaiierig, maar dit is hoogstens 3x voorgekomen.

Nu zit ik op de 29 weken en de laatste keer dat ik bij de vk was is m'n bloeddruk weer een stuk omhoog gegaan en is 'ie op dit moment op de goede hoogte.
Ik heb er verders ook niet voor gedaan, maar door al die veranderingen in je lichaam gaat 'ie hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel omhoog !!!

Groetjes Kim
29,1 Wkn
 
Terug
Bovenaan