lage bloeddruk?!

Eergister ben ik bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk was 100/70 mijn vraag is is dit laag of valt het wel mee? Normaal gesproken heb ik een bloeddruk van rond de 130/85. Ik heb ook al 2 kinderen en bij die zwangerschappen had ik aldoor een bloeddruk van 120/80. Heeft iemand hier een antwoord op???

oei oei, is lastig voor mij om te zeggen. Als ik je bloeddruk zo zie, is dat i.p. voor een jonge vrouw een redelijke bloeddruk en niets mis mee. Maar als je anders altijd  wat hoger zat is het iets om rekening mee te houden. Het is volgens mij niet verontrustend laag hoor!! Zolang je geen zwarte vlekken voor  je ogen krijgt bij het opstaan valt het denk ik wel mee. Hoe ver ben je in je zwangerschap?? De verloskundige weet hier namelijk een heel goed antwoord op. Als je nog niet zo heel ver bent kan het sowieso weinig kwaad
groetjes Lineke  

hoi

ik weet niet wanneer je precies over een lage bloed druk kan spreken maar ik heb zelf 100/50 en dat is wel laag en kan het ook wel merken snel duizelig en al een paar keer bijna flauw gevallen maar voor je kindje kan het geen kwaad volgens mij

groetjes marieke

Waar het omdraait is de onderdruk. Een gemiddelde bloedruk is 120/60. Dus met een onderdruk van 70 zit je mooi........niet te hoog of te laat. Ik had de laatste keer (31 weken zwanger) 110/55 dat was oke. Een vriendinvan mij is 1 week minder ver zwanger en hadl aatst een onder druk van 45..........zolang ze niet draaierig is.......is dat geen probleem.

Groetjes Lillian

hoi,
Ik heb normaal een bloeddruk van 120/80, vandaag bij de verloskundige was het 100/65. De vorige keer ergens ertussen in. Ik ben nu 19 weken zwanger. Ik heb gevraagd vandaag hoe dat kwam en de verloskundige legde uit dat in de eerste 1/2 tot 2/3 van je zwangerschap  je bloeddruk daalt en op het laatst gaat het juist omhoog. Een normaal fysiologisch verschijnsel dus.
groeten Elke

Hoi

Ik ben dinsdag naar me huisarts geweest om onze zwangerschap door te geven. Zij heeft mijn bloeddruk meteen ook even gemeten en die is ook aan de lage kant. Nou zit dat bij ons in de familie en heb ik daar altijd al last van gehad. Ze zei ook dat het geen probleem is maar dat je wel wat vlugger last van duizelingen kunt hebben. Dit klopt bij mij ook wel, vooral als ik iets te vlug op sta. Maar verder kan het volgens haar geen kwaad.

Groetjes susan

Hoi Elke,

Wat bedoel je precies met op het laatst? Ik ben nu ruim 27 weken zwanger en mijn bloeddruk daalt alleen maar, was de laatste keer 115/55. Vond dit zelf wel erg laag, normaal zit ik rond de 130/70.
Maar de verloskundige vond het netjes.

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan