Lage bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er nog meer last van een lage bloeddruk en heeft iemand tips?

Dikke kus Saskia (19 wkn)

Hoi,

Ik heb zeker de helft van mijn zwangerschap een lage bloeddruk gehad laagste was zelfs 95 over 40 dus ken je nagaan.
Vorige week bij controle was hij   hoger 105 over 70 dus mooi zeiden ze.
Maar je kan er niet heel erg veel aan doen de gyn raden me zoute drop aan en rustig op staan. i.v.m duizelingen.
Ze zien liever je bloeddruk laag dan hoog.
Sterkte ermee.

groetjes angel
37 w 4d

Hoi,

Ik ben nu 33 weken en ook bijna heel de zwangerschap een lage bloeddruk gehad, 100 over 50 ongeveer. Nu is ook mijn HB veel te laag, dus dubbelop. Gelukkig heb ik nu staaltabletten en voel ik me iets beter. Wat je kunt doen is inderdaad veel zout eten. Ook at ik veel tomaten en volgens mij hielp dat wel maar kan ook toeval geweest zijn. Wees wel voorzichtig met opstaan en in warme ruimtes zoals met douchen. Als je je niet goed voelt meteen gaan zitten want voor je het weet lig je onderuit.

En inderdaad is een lage bloeddruk niet erg, zeker niet voor je baby. Het is alleen erg lastig voor jezelf.

Succes nog!

Ik heb ook last van een lage bloeddruk. Ik moet zeggen dat ik daar voor de zwangerschap al eens last van had, maar tijdens de zwangerschap nog niet. Tot ik me afgelopen week wat suf voelde 's avonds. Wij hebben een bloeddrukmeter thuis, dus mijn man dacht er aan om daar maar even naar te kijken. En ja hoor, lage bloeddruk. De volgende dag was het zelfs 90 / 56, maar intussen ben ik iets meer zout gaan eten.  

Verder wat drop en ik neem elke dag therapeutisch een bakje  paprika chips (wat vervelend). Niet te veel, want ik ben normaal geen snoeper en ik wil absoluut niet te veel aankomen door dit soort 'rotzooi'. Maar een feit is dat het wel helpt. Wat trouwens ook kan helpen is zoethout-thee. Dat kun je bij de reformwinkel of De Tuinen kopen.

Succes! En kijk inderdaad uit onder de douche. Ik ben (maar gelukkig voor de zwangerschap) een keer flauw gevallen in de douche, gelukkig was mijn man er bij en ving me op. Daardoor kwamen we er achter dat ik een lage bloeddruk had. Ik wist niet wat er gebeude, ik was nog nooit flauwgevallen. Totdat ik dus ineens 'wakker werd' op de badkamervloer.

Groetjes, Marisa

Hallo
Ben vamorgen op controle geweest. Ook ik heb geregeld dat alles me rond draait tot vervelends toe. Nou is mijn onderdruk voor mijn doen wat aan de lagere kant. De vk adviseerde inderdaad wat zoute drop te eten en wat extra bouillion te drinken. Hopelijk heb je er iets aan.

groetjes bg

Ik heb ook vanaf 22 wk lage bloeddruk. Verder is alles goed: HB en zo.
En ja, hoor iedereen zegt bij controles- wat vervelend voor U, maar wat
mooie lage bloeddruk..

Ik probeer wat zoute dingen eten(vis, olijven) en ik hou altijd drop in
de tas. Ik vindt het echt niet lekker, maar in de gevaal van nood- help
het wel. En nog probeer genoeg water te drinken.

Maar heel veel water is ook niet goed. Anders zakt het zout-gehalte in je bloed weer. En daar zijn we die 'kilo's' drop niet voor aan het wegeten.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan