Ik heb ook last van een lage bloeddruk. Ik moet zeggen dat ik daar voor de zwangerschap al eens last van had, maar tijdens de zwangerschap nog niet. Tot ik me afgelopen week wat suf voelde 's avonds. Wij hebben een bloeddrukmeter thuis, dus mijn man dacht er aan om daar maar even naar te kijken. En ja hoor, lage bloeddruk. De volgende dag was het zelfs 90 / 56, maar intussen ben ik iets meer zout gaan eten.
Verder wat drop en ik neem elke dag therapeutisch een bakje paprika chips (wat vervelend). Niet te veel, want ik ben normaal geen snoeper en ik wil absoluut niet te veel aankomen door dit soort 'rotzooi'. Maar een feit is dat het wel helpt. Wat trouwens ook kan helpen is zoethout-thee. Dat kun je bij de reformwinkel of De Tuinen kopen.
Succes! En kijk inderdaad uit onder de douche. Ik ben (maar gelukkig voor de zwangerschap) een keer flauw gevallen in de douche, gelukkig was mijn man er bij en ving me op. Daardoor kwamen we er achter dat ik een lage bloeddruk had. Ik wist niet wat er gebeude, ik was nog nooit flauwgevallen. Totdat ik dus ineens 'wakker werd' op de badkamervloer.
Groetjes, Marisa