lage bloeddruk

A

Anoniem

Guest
ik ben nu 7 weken zwanger. ik heb steeds het gevoel dat ik van mijn stokje ga. nu hebben we thuis eens de bloeddruk opgenomen en die was 90/62. wel erg laag. wie heeft ook ervaring met lage bloeddruk en wat kan ik er aan doen. groetjes.

Hoi!
Dat is helemaal niet laag hoor! Het gaat om de onderdruk, in jouw geval 62, dat is prima. De bovendruk is 90, dat is meestal hoger, maar is helemaal niet erg. Als het goed is heb je daar de klachten niet van.
Ik had in het begin van de zwschap 100/55, dat was wel wat laag, maar ook dat is niet een ramp. ik was af en toe wat duizelig, vooral bij het opstaan. Later ging het omhoog en nu heb ik ook steeds zo tussen de 62 en 70 in. Bovendruk varieert heel erg, de ene keer 100, de andere keer 120 of soms 140. Maar zoals de VK ook al benadrukte: die doet er niet zoveel toe.
Succes!

ps, die klachten die je hebt hoort gewoon bij de zwangerschap, heel vervelend, maar er is weinig aan te doen. Meestal gaat het wel over.
Succes!

Hoi, een kopje zoute bouillon helpt mij heel goed. En zoute drop. Niet teveel natuurlijk!
Lastig is dat he? Ik heb ook een aantal keren het gevoel gehad dat ik dacht dat ik zou flauw vallen.

liefs Suus

Hoi hoi,

Ik heb een bloeddruk van bovendruk 90 en onderdruk 50.
Maar waar ik last van heb is een ijzer tekort. Daar ben ik juist moe en duizelig van
Misschien een tip voor jou om ook een keer na te laten kijken?
groetjes Daan

Hi,

Zo herkenbaar: mijn bloeddruk was 95/50 in het begin van de zwangerschap. Normaal is die wel iets hoger, maar altijd wat aan de lage kant. Daarnaast had ik een Hb van 5.7 en dat bij elkaar maakt dat je je net een vaatdoek voelt.

Aan een lage bloeddruk is weinig te doen, heb ik begrepen. Bouillon drinken (vanwege het zout) kan helpen. Maar soms helpt niks en moet je gewoon even afwachten. Bij mij ging naar een paar weken de bloeddruk naar 105/60 en daar was ik erg blij mee. Het ging vanzelf, want die bouillon kreeg ik niet weg.

Je zult je slap en lusteloos voelen, wellicht moet je daar dan gewoon maar even aan toe geven. Accepteren dat dit bij jou bij deze zwangerschap hoort. Toen ik dat deed, ging het een stuk beter met me.

Heel veel sterkte,

Gr. Tamara.

ik kom net van de dokter vandaan en mijn bloeddruk is inderdaad te laag.verder heb ik bloed laten prikken.het enige wat ik nu kan doen is wat zout eten maar ook weer niet te veel. we moeten ff de bloedtest afwachten.

Hoi. Toen ik de eennalaatste keer naar de vk toe moest was mijn bloeddruk ook te laag, 110/55, en toen zei ze dat ik veel bouillon moest drinken en dropjes moest eten. De keer daarna was ie weer wat geklommen naar 110/60...
Het was voor mezelf wat vervelend zei de vk omdat ik wat duizelig kon zijn, maar voor de baby was het juist goed, want omdat het bloed zo langzaam door de aderen gaat, heeft hij vblijkbaar alle gelegenheid om te pakken wat ie nodig heeft, zo zei ze dat tegen mij.
aangezien ik zelf geen last ervan heb, vind ik het prima zo. Beter zo als te hoor!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan