Lage bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb een lage bloeddruk waardoor ik soms zwarte vlekken voor mijn ogen heb en me soms vast moet grijpen aan de tafel of iets dergelijks omdat ik duizelig ben.
Heeft iemand dit ook of wat kun je er aan doen?

Liefs Tineke, 29w2d

Heb er zelf ook last van. Ik let erop dat ik iig iedere twee uur iets eet, dat ik altijd water bij de hand heb en wat zouts. Als ik duizelig word ga ik op de grond zitten en het helpt om mijn polsen te koelen onder de koude kraan en mijn hoofd naar beneden te houden zodat bloed weer goed naar je hoofd stroomt.
verder erg rustig aan doen, niet teveel inspannen.

Mag je dan wel gewoon werken of kan dat te gevaarlijk zijn ?

Hoi,

Ik herken jouw verhaal heel erg!
Ik moet toevallig vanmiddag naar mijn huisarts omdat ik erg veel last heb van klachten die met een lage bloeddruk te maken hebben.
Ik haal soms het einde van de woonkamer niet zonder met mijn hoofd naar beneden te duiken, en ik sta te wankelen op mijn benen. Ik voel me er echt ongelukkig bij, want ik durf niet eens auto te rijden. Zoals ik me nu voel durf ik niet te werken... Wil dus even horen hoe mijn huisarts er over denkt.
Ik ben nu 8 weken zwanger en mijn bloeddruk was vrijdag 90/60. Ik heb het idee dat het nu lager is, omdat mijn klachten van het weekend zijn toegenomen.
Maar even horen wat mijn huisarts vind en of ik nog mag werken...
Ik zal het hier vanmiddag wel laten weten!!

Groetjes,
Marientje

Ik ben zelf nu 22 weken zwanger en heb ook last van lage bloeddruk 90/40 soms 90/45. Mijn verloskundige adviseerde om een kopje bouillon te nemen bijv ipv kopje thee. Ik neem er 2 van per dag en voor als ik weg ben heb ik zoute drop in mijn tas.

Dat werkt echt prima. het is niet schadelijk en ze zeggen ook dat hij beter laag kan zijn dan hoog! Het is heel vervelend maar je kunt er verder weinig aan doen.

Sterkte!

Groetjes,

Suus

je kan gewoon werken hoor met een lage bloeddruk. het is ook totaal niet schadelijk voor je kleine. enkel is het heel vervelend voor jezelf. ik ben nu in de 32 ste week en heb het nog steeds. op het werk is het soms wel lastig, maar ik geef gewoon aan als ik het voel aankomen en ga dan naar de wc / keuken om daar mijn polsen te koelen. of even naar buiten en dan rustig zitten.

ik zit ook in de auto voor mijn werk, maar zoek nu wel uit dat ik niet te lang achter elkaar erin zit en heb altijd een zakje zoute drop binnen handbereik. Want als ik het voel aankomen, zoute drop in mijn mond en zo snel mogelijk aan de kant van de weg totdat het weg trekt.

bouillon en zoute drop werken heel goed of wat extra zout op eten (maar ja, smaakt weer  snel té zout)  en zijn bij lage bloeddruk geheel onschadelijk. Ook zou je floradix kunnen slikken, dat is een kruidenelixer voor vitaliteit en weerstand. Ik kreeg het voorgeschreven vanwege bloedverlies bij bevalling, maar hoorde van vriendin dat zij het gebruikte ivm lage bloeddruk met goed resultaat. T is te koop bij etos, kruidvat enzo.
Hopelijk trekt t snel weg. Succes ermee,
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan