Lage Bloeddruk

Hoi allemaal,

Ik ben 14 weken en 6 dagen zwanger, maar heb last van een lage bloeddruk.
Nou zij de verloskundige dat dat niet zo erg is en dat he wel goed is voor de doorstroming van je aderen, maar ben er niet gerust bij.
Ze adviseerde me ook zoethout thee te drinken maar dit vindt ik vies en zins dat ik zwanger ben vindt ik thee ook niet meer lekker.
Heeft iemand tips om de bloeddruk omhoog te krijgen en weet iemand of het kwaad voor je kindje een lage bloeddruk.

greotjes Margo

mijn bloeddruk is ook altijd laag 100/60. en daarvan heb ik in het begin van de zwangerschap vaak last van gehad. Helaas kreeg ik aan het eind juist een te hoge bloeddruk maar dat is weer een ander verhaal.

ik zorgde ervoor dat ik ieder uur iets at. en ook vaak bijv. een kopje bouillon nam. en altijd voor zorgde dat ik wat zoute snoep binnen hand bereik had voor als mijn bloeddruk zo laag werd dat ik er bijna flauw van zou gaan vallen. heb aantal keer soort wegzakkingen gehad. heel vervelend. word je helemaal naar, zweten, koud, trillerig en bijna flauw vallen. dan hielp polsen koelen onder de koude kraan, rechtop zitten met hoofd naar beneden.

er is helaas niet echt iets aan te doen. alleen doe alles rustig. schijnt dat als je zelf namelijk niet lekker wordt je kindje op dat moment dat ook voelt. maar of dat schadelijk is, ik weet het niet.
ik heb uiteindelijk gewoon een gezonde dochter gekregen.

geniet in ieder geval van je zwangerschap!

Hoi Margot,

Niks om je zorgen over te maken. Mijn bloeddruk is 100/50 en ben nu 26 weken zwanger. Een lage bloeddruk is minder prettig voor jezelf maar fijn voor je kindje. Mijn verloskundige vertelde dat je het moet zien als een lopende band met eten die langzaam aan je kindje voorbij gaat zodat hij/zij kan pakken wat hij/zij nodig heeft. Dat is wat je kindje er van merkt.

Verder heb ik altijd dextro energy bij me en drink ik wanneer ik slap en licht in mijn hoofd ben, thee met suiker, naast het ontbijt, de lunch en het avondeten eet ik meer tussendoortjes (geraspte worteltjes, komkommer, fruit).

Ik merk dat het sindsdien beter gaat en ik er minder last van heb maar helemaal over gaat het niet. Als je de trucjes gebruikt die voor jou helpen... dan krijg je vanzelf minder last (tenminste zo ervaar ik dat).

Groetjes,
Miepzzz

Hallo meiden,

Ik had geen lage bloeddruk maar heb eentje die netjes is (110/70). Maar omdat ik mij in het begin zo voelde dat het leek of ik een lage bloeddruk had ben ik Floradix gaan gebruiken. Mijn bloeddruk is er niet van omhooggegaan. Maar dat kan ook aan mijn lichaam liggen natuurlijk.

Je kan het gewoon kopen bij de drogist. Het wordt ook vaak gebruik ter stimulatie van de stoelgang, dus niet raar opkijken als ze daar ineens over beginnen.

Verder werkte bij mij ook eten vóór ik mijn bed uit stap en minimaal 5 dropjes per dag eten. Het hoeft helemaal geen zoute te zijn want in elk dropje zit zoethout en dat doet et em. Neem er niet teveel want dan ga je vocht vasthouden en kán je bloeddruk ineens de pan uitrijzen..

Verder sterkte ermee meiden.

Terug
Bovenaan