lage bloeddruk

hoi allemaal,

is er hier nog meer iemand met een lage bloedruk, ik hoor veel over hoge bloedruk maar niet over lage. ik weet dat het normaal is dat door je hormonen je bloeddruk iets kan zakken maar waar houd het op?

Mijn bloedruk is nu 95/51 normaal heb ik 120/85

mijn vlk zegt dat het nog niet ernstig is maar dat we het wel in de gaten moeten houden. ik heb af en toe last van flauwte en slappe benen

is er hier iemand die er ervaring mee heeft?

groetjes moeke ( 8 + 5 weken)

Hoi,

Ook ik heb een lage bloeddruk.
Ik zit bijna de hele zwangerschap rond de 100/60, maar heb van de week op 95/55 gezeten en dat is al vaker gebeurd.
Beter te laag dan te hoog, maar je kan je er idd erg slap door voelen. Ik zie ook regelmatig sterretjes.Heb nu dan ook de zoute dropjes en tuc's in huis gehaald om toch te proberen het iets omhoog te krijgen. Loop al tegen het eind van de zwangerschap en vind het nu hinderlijk worden.
Ook zie je vaak dat je bij een hoge bloeddruk vocht vast houd, maar dan kan ook bij een lage bloeddruk hoor. Had van de week echt olifanten benen, dus houd deze zomer het wel in de gaten, want extra zout zorgt voor vocht vasthouden.
Lastig dus.
Nou succes ermee en misschien moet het gewoon nog een beetje bij je stabiliseren door de hormoon verandering.

Evelien mv Dylan en 34+5 zwanger

hoi

ik heb ook beide zwangerschappen een erg lage bloed druk en HB gehad, helaas kun je er weinig aan doen.
goed veel drinken is natuurlijk altijd belangrijk, en daarbij had ik ok altijd dropjes bij mij.
en gewoon iets rustiger aan doen, want het kan soms best vervelend zijn

veel suc6 met je zwangerschap

groetjes Simone

mv Mart en 39wk5dgn zwanger

hoi hoi

ook ik heb deze zwangerschap een te lage bloeddruk 70/50 en een hb van 6.0 maar je voeltje er idd gewoon mega slap door en ook ik zie vaak sterretjes voor de ogen.
tis gewoon heeel vervelend!
ik zag gister ook voor het eerst dat ik vocht in mn benen had:( waar ik niet blij mee ben pf moet nog 14 weken maandag
hoop dat het niet de hele zwangerschap blijft

succes

hoi.
ik win het, en dat is niet iets waar ik blij mee ben.
laatste keer 70/45

tijdens de bevalling van sem na ruggeprik 62/32 toen was ik van de wereld.
toeters er bellen druk infuus en ik was er weer, maar ik werd wel wakker aan ecg machine.
ik heb mijn hele zwangerschap last van lage bloedruk gehad maar ja beter te laag dan te hoog, het is voor jezelf alleen heel vervelend.

xxxxx

Maak een ticker

Hoi meiden!
Goh, die waarden die jullie beschrijven zijn wel erg laag idd. Mijn bloeddruk was laatste controle 100/55, dat vind ik ook al laag. Nu heb ik altijd wel een lage bloeddruk en er is nog nooit enige aandacht aan besteed. Toen ik van de oudste in het zhuis lag, was het 90/45..
Medisch gezien is er geen reden tot zorg, zegt men. Maar je kunt je er wel behoorlijk rot door voelen. Ik neem vaak een opkikkertje en vaak voel ik me dan wel wat beter.
Sterkte!

hey meiden,

mijn bloeddruk is ook wel laag, 100/55 gemiddeld. bij sommige zie ik nog schrikbarend lagere getallen!
ik heb van mezelf ook wel een redelijk lage bloeddruk, maar dit is toch wel een verschil in gevoel. Ik ben de hele zwangerschap al moe en regelmatig duizelig. Ik heb altijd drop / lakrisol en dextro bij me. Soms schiet mijn bloeddruk nl nog weleens (verder) omlaag en als de onderdruk onder de 50 komt blijf ik echt niet meer staan!
het advies van de vk: 5 koppen bouillon verspreid over de dag en regelmatig dropjes (ook een keer of 4/5 per dag.)
nou ik kan je zeggen dat ik de drop al wel beu ben en niet het gevoel heb dat het helpt...en die bouillon drink ik 1 kopje tussen te middag, want 5x per dag krijg ik en niet weg en ik houd ook al veel vocht vast van mezelf.....
ik ben 24 juli uitgeteld dus hoop vooral geen hittegolf mee te maken, want dan ga ik vast vaker gestrekt.......
Maar helaas weet ook ik verder niet echt wat er aan te doen is, het wordt namelijk door vk of arts niet als probleem gezien aangezien het absoluut niet schadelijk schijnt te zijn voor moeder of baby......en dat is soms ook weleens frusterend want het heeft wel degelijk invloed op je dagelijks functioneren.
Mijn collega met hoge bloeddruk zat vanaf wk 16 grotendeels in de ziektewet en kreeg er medicijnen voor (niet dat zij er iets aan kon doen natuurlijk) en ik mag wel fulltime blijven werken en ben 'savonds toch (ook) echt uitgeput.......(nu 27wk+3dg)
gelukkig heb ik dus leuk werk, waardoor ik het nog wel vol houd.

tja, nog 6,5 wk werken en dan mag ik met verlof, heerlijk!!!

groetjes Leeuwtje

hoi,

dankjewel voor de tips ( vooral die van de tuc hihi) ga morgen gelijk bergen inslaan.
Wel fijn dat meerdere het hebben ( sorrie voor jullie) ik hoorde namelijk wel veel over hoog maar niet over laag en mij was gezegt dat als hij verder ging zakken dat ze hier wat aan gingen doen, heb alleen niet gevraagd wat ze eraan gingen doen, maar goed ik lees al dat het wel vervelend is maar niet iets waar ik me ernstige zorgen om moet maken.

thanx dames,

jullie nog een fijne zwangerschap.....

groetjes moeke

Terug
Bovenaan