lage bloeddruk

ik heb wel eens gehoord dat het voor iedereen verschillend is. als je je goed voelt dan is jouw bloeddruk goed. een te hoge bloeddruk is gevaarlijk, maar een te lage niet.

ik had mijn vorige zwangerschap ook een hele lage bloeddruk, maar daar is nooit iemand verontrust over geweest. ik mocht wel lekker veel drop eten. zout helpt om je goed te voelen, maar je moet er mee uitkijken omdat te veel zout slecht is voor je bloeddruk en te hoge bloeddruk kan veroorzaken.

Hoi Hoi,

Ik heb een lage bloeddruk zeggen ze en die is 90/50 . Ik mag inderdaad drop eten en zoute boullion is goed voor me, omdat ik me snel flauw voel.(hierdoor gaat hij niet omhoog bij mij)  Ik weet niet of dit bij iedereen zo telt, maar voor mij wel.

Groetjes Lia

Hoi,
bij mij is het nog steeds goed 100/60 maar zodra het onder de 40 komt is het niet goed je  kan je daardoor behoorlijk beroerd voelen! slapjes en duizelig.

Groetjes Angélique

Een normale bloeddruk is rond de 120/80. Bij mij is mijn bloeddruk tijdens mijn zwangerschappen altijd laag, zo  tussen de 100/60 en 90/50 zelfs aan het einde van de zwangerschap. Zolang je niet duizelig of slap bent, is er volgens mij niets aan de hand (en je mag inderdaad gewoon dropjes eten en chips etc.).
Ik merk zelf dat ik meer trek in zoute dingen heb tijdens mijn zwangerschap dus blijkbaar "regelt" de natuur zelf dat mijn bloeddruk niet te laag wordt. Waar je mee op moet passen als je een lage bloeddruk hebt, is met snel overeind komen als je ligt. Je wordt nl. snel duizelig.

Groetjes,

Sandra

Terug
Bovenaan