lage bloeddruk

Hallo,
Ik ben vanmorgen voor mijn tweede controle geweest en met de kleine was alles goed (nu 13 weken en 3 dagen), hartslag mooi van 125 slagen per minuut. Ze heeft geluisterd met een echo, kon ik gelijk het kindje weer even zien, zo leuk. Het leek of hij zwaaide en hij lag op zijn rug met zijn beentjes omhoog, zo leuk...
Maar.. daar begon ik dit onderwerp niet voor. Ik heb namelijk een te lage bloeddruk, hij was 100/55. Heb als tips gekregen, zoute drop en chips eten (heel vervelend) en ook meer zout bij het eten te gebruiken.
Anderen ervaring met lage bloeddruk?
Groetjes

Uhm, ik had 110/60 en bij mij zeiden ze dat dat perfect was, naar mijn mening schelen wij niet zo heel veel wat dat betreft. Maar ja de artsen zullen het wel weten. Maar idd, lekker veel zoute dingen eten, eet je flink genoen, floept het vanzelf wel weer omhoog ;)

Een lage bloeddruk is juist mooi zeggen ze altijd tegen mij. Af en toe ben je dan een beetje duizelig maar dat geeft niks, gewoon niet te snel opstaan. Ik zou me maar niet helemaal klem gaan eten in zout, dat heb ik ook nooit gedaan. Je moet er niet aan denken dat de bloeddruk omhoog schiet natuurlijk. Gewoon een beetje gezond eten en voor ons is dat gemakkelijker want wij hoeven geen rekening te houden met ons zout.

Petra

nou inderdaad een lage bloeddruk schijnt geweldig te zijn....
beter als te hoog!!   maar als je elke keer flauw valt is het wat minder..
mijn  bloeddruk is normaal zo'n 100 over 60 en tijdens de zwangerschap
80 over 40..erg laag dus, vorge week ongeveer was ie 100 over 40..
veel zout eten, tot je net als ik in de vorige zwangerschap 30 kilo zwaarder bent geworden  want zout houd ook vocht vast, niet onbelangrijk... haha
en dat ik me er nou beter van ging voelen....NEE   de chips en drop kwamen mijn keel uit en mijn bloeddruk bleef te laag... en toch eet ik dit x weer zoute drop
ik hoop dat het jou iets beter vergaat...
lekker veel rusten als het lukt, niet in een warm bad of pal in de zon... allemaal bloeddrukverlagend helaas..
veel succes en een fijne zwangerschap,
liefs wenn xx

quote: Barc reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2008 18:03:35'));

Uhm, ik had 110/60 en bij mij zeiden ze dat dat perfect was, naar mijn mening schelen wij niet zo heel veel wat dat betreft. Maar ja de artsen zullen het wel weten. Maar idd, lekker veel zoute dingen eten, eet je flink genoen, floept het vanzelf wel weer omhoog ;)

Bij mijn eerste controle was hij inderdaad ook 110/60 en dat was perfect, had ook niet verwacht dat zo'n klein verschil ineens niet goed zou zijn. Ik merk nu ook dat het helpt om op mijn zij te slapen, dan ben ik 's morgens ook niet zo duizelig.

Terug
Bovenaan