lage bloeddruk

hola,

gisteren bij de verlosk, het hartje van de baby gehoord maar tegelijk bleek ook dat ik een lage bloeddruk te hebben. Helaas lust ik geen drop weet iemand anders een goed middeltje?
 
Hoi Lorena,
Ik heb zelf ook een lage bloeddruk, maar volgens de vk kon dit geen kwaad. In principe hoef je hier dus niks tegen te doen. Wel kun je af en toe wat zoute dingen eten, bijvoorbeeld chipjes of cup a soup. Wat bij mij ook helpt als ik wat duizelig ben is een druivensuiker snoepje.
 
hoi,
kan idd zijn dat je suiker dan te laag als je reageert op druivensuiker.

idd wat zoute dingen eten.wat ook dan proberen die zoute stengels.kost niks in de winkel.dat zijn die bruine stengels die ook weleens bij verjaardag op tafel zet.of idd wat chips.
let wel op dat je geen vocht begint vast te houden.
gelukkig lust ik juist alleen zoute drop en het liefst dubbel zout.
succes.
gr marjan
 
Ja, het is of het 1 of het ander..... Of aankomen, of een lage bloeddruk =S En weet niet wat onder een lage bloeddruk valt maar de mijne is 100/55 gemiddeld. Zolang je geen problemen krijgt met licht in je hoofd of duizelig met snel opstaan of iets, is er niets aan de hand.
 
Zoethout verhoogt de bloeddruk ook... je kan dus ook veel zoethoutthee drinken (sterremix kruidenthee ofzo)... een remedie om ook je bloeddruk te verhogen al je dit echt wil!
Je kan ook altijd gewonen drinkbouillon drinken (of een standaard bouillonblokje in heet water oplossen -even kijken naar de verhouding). Zit ook nauwelijks vet in

Een lage bloeddruk kan trouwens ook komen omdat de placenta gevormd wordt, daarnaast je kindje ook bloed nodig heeft, maar jou lijf nog niet zoveel bloed heeft aangemaakt (even heel erg in leken-termen gezegd). Als dit de oorzaak is, dan trekt het vanzelf bij.

Succes ermee.
Mijn bloeddruk is om deze reden momenteel erg goed (125/75) terwijl ik normaal op een 130/85-90 zit. Ik had al een hogere bloeddruk voordat ik zwanger werd
 
Een lage bloeddruk kan gelukkig geen kwaad, het is alleen heel vervelend. Ik had zelf ook een erg lage bloeddruk wat resulteerde in flauw vallen maar indd cup a soup, bouillonnetje, drop, chips, tuc, meer zout gebruiken met koken (over de aardappels/groente/vlees) hielp bij mij erg goed..

Ben nu bijna 23 weken zwanger en heb nu een bloeddruk van 116/67, dus dat is weer een mooi voordeel als je de zwangerschap begint met een lage bloeddruk.

Mijn verloskundige vertelde dat het komt omdat je bloed nu 2 harten moet voorzien en dat het even duurt voordat er genoeg bloed in je lichaam is bijgemaakt.

Het is even vervelend maar niet voor heel lang!
 
Terug
Bovenaan