Lage bloeddruk

Gisteren bij de verloskundige bleek dat mijn bloeddruk nog steeds erg laag is, 90/50.
Ik ben begin van het jaar flauwgevallen onder de douche en toen had ik 80/50. Ik had er buiten het eenmalig flauwvallen geen last van. Nu helaas wel. Ik voel me de hele dag futloos en vermoeid, als ik te snel opsta draait de wereld en ga zo maar door. Met de klachten van de prille 8 weken zwangerschap erbij vind ik het erg zwaar. Ik ga zo even wat zoute dropjes halen en bouillon drinken en hopen dat ik daar een beetje van opknap. Want dit is erug heavy!!!

Groetjes Joy
 
Hey Joy!

Ik kom van het juli forum en heb hetzelfde probleem mijn bloeddruk. Voelde menook hetzelfde als jij aangeeft. Mij werd geadviseerd om voldoende rust te nemen en regelmatig een zout dropje te eten! Ik kan je zeggen, het werkt echt!!! Ik hoef over 2 weken pas terug naar de VK, dan weet ik precies hoe het met de bloeddruk staat, maar ik voel me echt een stuk beter! Lekker drop eten dus!!!!

Succes!!!
 
Ik ben jaloers! hihi Nee het lijkt me heel vervelend, maar ik heb altijd een te hoge bloeddruk. Zit nu op 135/75 wat extreem laag is voor mij, maar tegen het einde van 2 zwangerschappen zat ik op 165/100 dus misschien moet je wat van mij hebben? Gaan we allebei een fijne zwangerschap tegemoet ;-)
Ik hoop voor je dat de dropjes werken, ik heb meegedaan aan een studie en daarin kwam naar voren dat Hb samenhangt met de hoogte van de bloeddruk. Hoe hoger je Hb, hoe hoger je bloeddruk kort gezegd. Dus misschien is een ijzerpreparaat ook wat voor je?
 
Haha ja gelukkig ben ik gek op dubbelzout dus ik moet me nog inhouden er niet teveel van te eten!

Ik had in mijn eerste zwangerschap ook een laag HB alleen toen was mijn bloeddruk wel goed. Ik moest toen Roosvicee Ferro (ofzo) gaan drinken en dat is VIES!! Maar ik slik al Gravitamon, daar zit ook al ijzer in. Mag ik dan nog een apart ijzerpreparaat erbij hebben? Enig idee?
 
Hoi Joy,
He wat vervelend! Gelukkig houd je van drop :) Zoethoutthee wil ook nog wel eens helpen. Ik heb er tijdens mijn zwangerschappen ook af en toe last van, gelukkig niet zo laag als jij (mijn lowest is 60) maar wel dat ik me er flauw van voel. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik, net als mamaBo, ook de tip het op die momenten even wat rustiger aan te doen. En dat hielp ook echt wel, dan steeg hij weer tot 65, en dat is voor mij net genoeg.
Overigens is mijn Hb juist altijd heel hoog, dus het hoeft ook niet per se samen te gaan.

Sterkte!!
 
Terug
Bovenaan