lage bloeddruk!

Hallo dames,
Nog een vraagje; wie heeft er ook last van een (etreem)lage bloeddruk. Zo erg dat je hoopt dat de wereld eens een keer stil gaat staan...?
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad maar toen pas echt vanaf week 16. Nu dus al met 8,5wk en het lijkt ook wel extremer. Zoute dropjes heb ik binnen handbereik maar ik ben bang dat dit niet lang afdoende zal zijn en ik straks niet meer aan het werk kan. Mijn bloeddruk was donderdag bij de gyn 95/50. In de andere zwangerschappen had ik vanaf week 16 een aflopende bloeddruk met rond wk 23 het dieptepunt van 55/45...Wie heeft dit ook en nog belangrijker...wie heeft er tips!?.

vervelend meid...ik ken het alleen helaas omgekeerd...
Mijn zwangerschappen eindigen altijd met te hoge bloeddruk..hoogte ooit 220/130..
Toen lag ik ook in het amc op de speciale hellp afdeling...
Ik hoop juist dat het me nu gespaard gaat blijven...
Jij succes..lage bloeddruk lijkt me ook vreselijk, dan ben je altijd wankel en flauw neem ik aan??

Ja, steeds het idee dat je gaat flauwvallen en moeilijk/langzaam denken en uit je woorden komen. Ook onwijs moe. Autorijden deed ik bv alleen overdag omdat ik anders bang was achter het stuur weg/in slaap te vallen. Het is alleen in tegenstelling tot hoge bloeddruk juist gunstig voor de kleine. Op de 20 wk echo kon je ook heel mooi de bloedtoevoer zien. Een grote kolkende stroom zeg maar... :) Mijn lijf maakte dus overuren!
Wat vervelend voor jou zeg; hoge bloeddruk is wel gevaarlijk toch;zowel voor moeder als kind? Ik hoop dat het je inderdaad bespaard blijft deze zwangerschap!

Hier ook een lage bloeddruk 90/55. Ik heb er verder geen tips voor sorry, ja veel drop en chips, patat eten hahaha.
Vraag anders even de VK om tabletjes die het weer wat opkrikken.
Ik ben in week 8 ook bijna 3x flauw gevallen, maar door snel ingrijpen ging het gelukkig goed.
Vorige zwangerschap ook last van gehad. Ik pas alles een beetje aan en dan gaat het wel

Sterkte meis

xxx

jee zeg wat vervelend.... toen mij ei-sprong was ben ik flauw gevallen... raar en eng... ken het wel van vroeger hoor maar toch....

hoop dat er wat voor is.....

Ook geen tips helaas, maar weet wat je voelt.
Ben een juni mama en kom zo nu en dan eens even bij andere fora binnen spieken uit interesse.
Ik zag je berichtje en dacht, zal even een reactie achter laten.

Zelf sinds de 6e zwangerschaps week al in de ziektewet aangezien het flauwvallen zo extreem was (meerdere malen op een dag) dat auto rijden niet meer verantwoord is. Ik voelde het ook niet aankomen helaas, viel soms pardoes zomaar achterover. Erg naar en helemaal omdat er niks aan te doen was... Men zei heel leuk veel zoute drop eten enz... maar ik heb al kilo's achter de kiezen en het mag de bloeddruk niet doen stijgen helaas.
Sinds de 18e zwangerschapsweek is het wel veel minder en rij ik zo nu en dan weer auto als er iemand mee gaat, want je wereldje word zo klein als je nergens meer heen kunt.

Vorige week voor et laatst flauwgevallen, maar gisteren nog wel heel raar in mn hoofd geweest.
Ben nu 21 en halve week dus ik ben wat dat betreft ook over de helft en lekker begonnen met aftellen. De 20 weken echo heeft uitgewezen dat met het kindje alles goed was...

De enige tip die ik voor je heb voor het geval dat je dat nog niet wist....
Als je ligt doe dit dan op je linker zij, want dan is de doorbloeding van je lijf het beste, en blijf niet te lang in 1 houding zitten. Dit kan een grote slagader afknellen die kans is straks ook veel groter als je verder in de zwangerschap bent omdat de baarmoeder er op gaat drukken.

Wens je sterkte en hoop voor je dat je bloeddruk toch weer iets gaat stijgen!

X

Terug
Bovenaan