Lage HB

Mmm...beetje spannend.
Ben net op controle geweest (26 wk) en heb een HB van 6,3.
Dat is net op het randje van goed/slecht.
Morgen dus naar ziekenhuis om bloed te prikken.
M'n moeder had ook zeer lage HB in de zwangerschap en ze kreeg toen zelfs een bloedtransfusie!
Ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt, maar ben toch een beetje onzeker erover!
Het verklaard wel waarom ik me steeds zo ontzettend moe voel. Gisteren ook plotseling heel duizelig, lage HB? Plotseling lage bloeddruk? Nu was m'n bloeddruk 135/75...
Brrr! Spannend zeg!!

Pfft daar droom ik van 6,3. Ik zit al maanden onder de 6. Maar dat had ik bij de oudste ook en ik heb geen bloedtransfusie gehad hoor. Ik heb gewoon tabletten gekregen en hij zakt niet verder. Maar bloeddruk is toch prima als ie 135/75 is? Ik zit nu aan de 110/55 dat is wel vrij laag. Maar hoefde me geen zorgen te maken. Maar dat je erg moe ben begrijp ik wel. Ik zou het liefst hele dagen slapen.

Ik zat ook op de 5, kuurtje gehad. Bloeddruk ook 110/ 55. Precies zelfde dus als supertje!. Moe moe moe! En dan ook nog es lage suikers.. Nuchter begin ik op de 3 ergens.. Dus moe, misselijk bah.. Maar ik moet dus overal om denken. Zout, zoet en niet teveel melkproducten ivm slechtere ijzeropname..
Maar hier ook geen bloedtransfusie ofzo hoor!

Liefs

pfffffff herken het ik kom van maart..heb het sinds 2 weken dat ie nu verder gezakt is.. hij is bij mij 6,6. nou ben er doodmoe van. duizelig, weinig energie.. moet alles echt bewust doen. kan niet veel achter elkaar. geloof me niet echt een pretje en zeker niet als je zowat op alledag loop. nou succes en idd zoals supertje zeg je krijgt idd ijzertabletten maar geen transfusie ofiets hoor. volgens mij moet het dan heel laag zijn.

Hoi, ik ben ook van maart en ik heb toen ik 30 weken was 2 keer een ijzer infuus gehad. Bij mij was het zo laag dat ijzer tabletten niet hielpen. Het duurt wel even voordat het gaat werken maar ik merk sinds een week of 2 zeker verbetering.

X

Tnx dames! Ik kende alleen maar het 'enge' verhaal over uiteindelijk transfusie. Pillen en injecties hielpen toen niet bij mn moeder.
Hier nu ondertussen het menu al aangepast...spinazie...extra eieren...appelstroop...cashewnoten :)
Helpen de staaltabletten wel tegen de vermoeidheid?

Je kunt bij de dokter op recept goede tabletten krijgen. En Roosvicee Ferro drinken. Helpt ook wel wat. Ik heb hem vanochtend nog even laten testen en joepie ik zit nu aan de 5,8. Dus al iets vooruitgang, met die roosvicee en inderdaad spinazie. hahahaaha. Als je hb weer wat stijgt ben je wel minder moe. Dat scheelt. Er zijn verschillende ijzertabletten, de ene deed bij mij niks en de andere (fero gradumet) zorgt er bij mij al een maand of 3 voor dat ie in ieder geval niet verder zakt. (had ik met de eerste soort wel) Mocht je ijzertabletten krijgen let dan ook op met thee, schijnt de opname van het ijzer ook tegen te werken.

Mijn bloeddruk is altijd al laag. Dus ik en mijn verloskundige kijken niet eens meer op als de onderdruk rond de 50 zit, mijn onderdruk is niet boven de 60 geweest, dus dan is 75 volgens mij prima hoor!.
Over mijn Hb mag ik niet over klagen, met de laatste controle zat die op 8.6. Maar de combo lijkt me lastig!

Terug
Bovenaan