lage ligging kindje

Hallo dames,

Een vraagje, dit is mijn 3de zwangerschap en ze loopt al helemaal anders dan de vorige 2. Ik ben nu bijna 20 weken en mijn buik begint echt vlak boven mijn schaambeen. Ik voel daar ook telkens de schopjes. Als ik zit achter mijn bureau is het met momenten echt lastig omdat het constant op mijn schaambeen en blaas stampt.Bukken gaat ook al moeilijk en zitten gaat eigenlijk niet meer zonder  met mijn boven open.  Kan het kwaad dat het al zo laag zit? Of is er een kans dat het nog naar boven gaat? Ik ga vrijdag naar de gyn. dus ik ga het daar zeker ook vragen.

Ik heb dit ook gevraagd op het decemberforum maar daar krijg ik geen reacties, hopelijk hier wel
groetjes,
Kirsten
 
hallo,

Ik ben nu 30 weken zwanger van m'n eerste kindje, ik heb in week 21 een pretecho gehad en de echografist zei toen ook dat 't kindje 'extreem' laag lag, ze kon bijna niet bij 't koppie komen. Volgens mij kan dit geen kwaad, ik heb wel 't idee dat naar mate de zwangerschap is gevorderd de baby een beetje hoger is komen te liggen. Maar volgens mij is 't meer dat de baby de ruimte heeft en als ik in bed lig dan vind de baby 't prettig om boven in de baarmoeder te 'dobberen'.
Gisteren had ik weer een controle bij de verloskundige, en toen lag de baby ook al mooi laag met 't koppie in m'n bekken.
Het is inderdaad lastig met zitten soms, dan heb ik wel eens 't idee dat de baby in de 'knel' zit. Dan voel ik wat gefriemel in m'n lies etc. Maar kwaad kunnen, nee, het is in ieder geval niet zo dat hierdoor de baby eerder geboren zou worden ofzo.

Groetjes kirsten
 
He dames,

Ik bennu 20 weken en 1 dag zwanger van de 2e en dit kindje ligt ook veel lager dan de 1e. Maandag bij de echo moest de gyn met het apparaat in mijn lies om het kindje helemaal te kunnen bekijken. Er zit een soort holletje naast mijn schaambeen waar het kindje lekker met de voetjes in trappelt. Soms is dat wat pijnlijk. Maar het maakte volgens haar allemaal niet zoveel uit.   Het kindje komt vanzelf omhoog als het groter wordt!

Groetjes Es
 
Terug
Bovenaan