Lage rug en bekkenpijn

<p>Hoi dames, </p><p>Ik ben nu 30+3 zwanger en sinds een aantal weken erg last van pijn laag in mijn rug. </p><p>Ik ben hierdoor al minder gaan werken sinds vorige week. Maar de pijn wordt steeds erger en ben nu op het punt dat het me ook daadwerkelijk belemmerd in mijn dagelijks functioneren. De pijn houdt 24 uur per dag aan maar is savonds wel het heftigst. Zelfs boodschappen doen of koken is eigenlijk al teveel. Ik word er erg verdrietig van, want ik wil nog zoveel! En ik moet ook nog wel aardig wat weekjes. </p><p>Vanmorgen bij de fysio geweest. Deze gaf aan dat het heel duidelijk mijn bekken zijn die de lage rugpijn veroorzaakt. Heb oefeningen voor thuis meegekregen en moet volgende week weer terug. </p><p>Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien nog tips of adviezen hebben? Alles is welkom! Ik word echt moe van de pijn. </p>

Ik heb dit ook gehad met dezelfde zwangerschapsduur. een warm bad of warme kruik kan een beetje verlichting geven. Bij mij werd het echt pas minder toen ik mijn rust pakte. Vaker op een dag gaan liggen of zitten. Het is heel moeilijk maar je lichaam heeft het blijkbaar nu even nodig. Veel succes en hoop echt voor je dat je jezelf snel iets beter voelt.
Liefs

Hier ook last van. 
Slapen met een kussen helpt. Geeft verlichting aan mijn bekken zodat het wat meer tot rust komt. 
Ook ga ik om de week naar de accupunctuur en dat geeft ook wat onstpanning. Succes! 

Bij mij hielp een kruik, slapen met kussen in mijn rug ( dan lag ik half op mijn zij met een kussen half in mijn rug en mijn benen wat hoger in een soort kuiltje..)
Zwangerschaps massage waarbij je aangeeft dat vooral je rug zeer doet kan ook wonderen verrichten en de pijn verlichten voor een X aantal dagen.
Ik weet niet wat je voor werk doet maar als je ook regelmatig op een stoel ofzo moet zitten heb je daar speciale rug steun kussens voor die je werkgever zou moeten bekostigen. 
Zelf werk ik in de zorg en weet dat het bijbde 1e ook niet meer te doen was na 30 weken. Dan deed ik vooral de makkelijke mensen die alleen begeleiding nodig hadden en deed ik verder rapporteren voor collega's en gesprekken voeren.

Bedankt voor jullie tips en adviezen! 
Slapen met voedingskussen doe ik al, maar vind het niet echt helpen tegen de rugpijn. 
Kruik ga ik direct mee beginnen! En accapuntuur is ook wel iets om me in te verdiepen. Nog nooit gedaan namelijk. Maar alles om de pijn te verlichten, zodat ik ook die laatste weken nog wat aan mijn dagen heb! 
Ik heb vandaag trouwens echt extreem rustig aangedaan. Bijna de hele dag op de bank gelegen/gezeten, en merk inderdaad dat dat helpt. De pijn is nu aanwezig, maar daar is ook alles mee gezegd. Normaal gesproken ga ik savonds echt door de grond van de pijn. Maar goed, ik kan (en wil) natuurlijk niet elke dag de komende weken op deze manier doorbrengen. 

Terug
Bovenaan