Lage rugpijn bij 33 weken zwanger

<p>ha dames! </p><p>Ik ben 33 weken zwanger van ons tweede kindje. Nu heb ik sinds een week last van mijn onderrug wat alleen maar erger lijkt te worden zelfs lopen gaat nu moeizaam en doet pijn. Dit herken ik niet van mijn eerste zwangerschap. Zijn er dames die dit herkennen? En wat kan ik eraan doen? Moet ik de verloskundige inlichten deze week of gewoon de huisarts bellen? En gaat dit nog over of blijft dit altijd een gevoelige plek?</p><p> </p><p>Lieve groetjes Marloes</p><p> </p>

Hoi Marloes. Ik heb dit ook gehad en het kan op verschillende dingen duiden. Daarom zou ik juist wel de verloskundige bellen.  
Ik weet niet hoe laag de rugpijn zit maar het kan idd bekkenpijn zijn. Maar ook je nieren zitten laag tegen je onderrug, dus een urinekweek zou ook niet misplaatst zijn. Daarnaast wordt je rug steeds meer belast door de zwaarder wordende buik. De verloskundige kan jou hierover beter uithoren en vervolgens adviseren. 
Een urineweginfectie geeft bij zwangerschap hele andere klachten dan normaal en kan voor vroeggeboorte zorgen. Voor de zekerheid zou ik morgenochtend urine inleveren bij de huisarts. Ik wil je niet bang maken maar beter het zekere voor het onzekere. 
Veel sterkte met je klachten, laat je maar goed verzorgen. 

Hoi Marloes,
ik ben nu 30 weken zwanger van de 2e en heb ook last van mijn onderrug. Tips die hierboven staan zou ik zeker opvolgen (in eider geval de verloskundige bellen, daar zijn ze tenslotte voor). Bij mij lijkt het vooral te komen door teveel stilzitten (werkdagen), of juist overbelasting op dagen dat ik voor mn zoontje zorg - je ontkomt soms toch niet aan tillen, ravotten, bukken, etc. 
Sinds een paar dagen ga ik iedere dag 2x een halfuur fietsen, en dit helpt mij heel erg! Schijnt heel goed te zijn voor je onderrug (volgens google ?). Je wilt natuurlijk wel uitsluiten dat het iets anders is, maar een 2e zwangerschap is lichamelijk gewoon zwaarder helaas. 

Terug
Bovenaan