Lage rugpijn en bekkenpijn

Wie heeft er ervaring met osteopathie of fysiotherapie tijdens de zwangerschap vooral voor lage rugpijn en bekkenpijn?
Er wordt steeds beweging aangeraadde eventueel in combinatie met behandeling.
Ik kwam dit artikel tegen via mijn werk, wat is jullie ervaring? Enige tips?
http://docplayer.nl/6134440-Osteopathische-behandeling-van-de-zwangere-vrouw.html

Ik heb zelf fysio ivm mijn bekken instabiliteit.. Heb t 2 keer per week en nog 1 keer per week zwemmen. Het geeft bij mij verlichting voor die dag dat ik de fysio heb, bij mij doet t ook echt pijn maar voor een dag zonder pijn kunnen lopen, is het mij waard haha. 

Heb je veel last?

Ik heb zelf een tijde bij een fysio gelopen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had veel last van onder rug/bekken en de fysio dacht dat ik instabiliteit had. Tijdens de behandeling was mijn rug vaak gemasseerd en wat aandacht was ook aan oefening besteed. Voor mijn gevoel hielp het tijdelijk, 2 dagen later kwam het terug. Mijn eerste kind heeft het mooielik gehad tijdens bevalling en kwam na vele uuren persen pas uit.  Ik ben nu zwanger van mijn tweede een begin nu ook last te krijgen. Ik heb snel door het artikel over osteopathie, heeft niet zo veel erfaaring mee. Wat ik begrijp is dat ze ook de buik/organen gaat masseren? Kan dit niet een slecht effect hebben op het kindje ? En heb ook gehoord dat de osteopaat kraakt. Is dat niet gevaarlijk voor moeder en kind?  Wil heel graag deze zwangerschap makkelijker door maken en ben benieuwd in welke zin osteopathie misschien zou kunnen helpen? Zal osteopathie ook kunnen helpen voor een makkelijker bevalling? 

Terug
Bovenaan